יום שבת, 1 ביולי 2023

אלמה בממלכות הים – ד"ר רעיה יואלי

 


'אלמה בממלכות הים' הוא ספר ילדים שמטרתו להעניק לילדים קטנים את ההזדמנות להיחשף מוקדם ככל הניתן לכלים בהם מעודדים אותם להאמין ביכולותיהם לעצב ולבחור את דרכם בחיים מתוך בחירה עצמאית ולהאמין ביכולתם לבחור להגשים את משאלותיהם.

אלמה היא ילדה עצמאית, סקרנית ומלאת דמיון. את ימיה היא מעבירה בשיט על ספינה ענקית עם הוריה אשר יצאו למסע להגשמת חלומם – טיול מסביב לעולם.

בדמיונה היא מתיידדת עם הים אשר לוקח אותה למסעות בעולמות רחוקים שם היא נפגשת עם יצורים קסומים ומופלאים, שומעת על חייהם, עולמם וחלומותיהם ועוזרת להם להתחבר אל עצמם, להגשים את חלומותיהם ועל הדרך ללמוד דבר אחד או שניים על עצמה, רצונותיה וחלומותיה שלא תמיד מתאימים לחלומותיהם ורצונותיהם של הוריה. הוריה מגשימים את חלומם שהוא לא בהכרח חלומה של אלמה אשר מתגעגעת לחבריה, ולחיים שהשאירה מאחור. היא לומדת לעמוד על שלה, להביע את עצמה ולשתף את הוריה ברצונותיה ולומדת גם שאפשר לחלום ולרצות להגשים משאלות וחלומות גם אם צריך מדי פעם סבלנות והתמדה.

הספר מנסה ללמד את הילד הקורא, להקשיב לליבו לרצונותיו ולנסות להתעקש להגשים את חלומותיו גם אם הם לא מתיישרים עם רצונות הסביבה.

הספר מוגדר כספר ילדים אבל הוא מיועד יותר לילדים הבוגרים, 8-9 ומעלה וגם אז לקריאה עם הדרכת מבוגרים.


אלמה בממלכות הים, מאת: ד"ר רעיה יואלי

Alma in the Kingdoms of the Sea / Dr. Raya yoeli

 איורים: מרוה מור

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 52

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...