יום חמישי, 8 בדצמבר 2022

הצגה – "הבית הנקי" – תיאטרון החאן

 

 צילום: יעל אילן

"הבית הנקי" הוא מחזה תיאטרלי, נוגה ומצחיק, המציג עולם בו נשים מנהלות את העניינים, ומספק זווית חדשה ונוקבת על שאלות של מעמד, הומור וטבעה האמיתי של האהבה.

הקומדיה "הבית הנקי" מגוללת את סיפורם של ארבע נשים וגבר אחד אשר לכל אחד מהם יש אובססיה לדבר אחר. כשבסוף הם מגלים שאין להם שליטה על החיים אבל עם קצת הומור, וצחוק אפשר להתמודד עם הכול.

 צילום: יעל אילן

ליז, רופאה מצליחה השואפת לבית נקי וחיים מסודרים. ומגלה יום אחד שבעלה התאהב בפציינטית שלו.

סופי אחותה של ליז, אישה חולת ניקיון, מבוקר עד ערב מנקה ומצחצחת את ביתה. וכעת כשלא נשאר לה מה עוד לנקות היא עוזרת לנקות בסתר את ביתה של אחותה.

 צילום: יעל אילן

מטילדה, עוזרת הבית הברזילאית של ליז, חולמת להיות קומיקאית ולהמציא את "הבדיחה". היא אינה אוהבת לנקות ומאמצת בחום את הצעתה של סופי לנקות במקומה את ביתה של סופי.

אדם, בעלה של ליז, הוא רופא מצליח אשר יום אחד מגלה כי התאהב באנה הפציינטית חולת הסרטן שלו. הוא מבין כי גילה את הנפש התאומה שלו, וכל מה שהוא רוצה זה להיות מאושר.

אנה, הפציינטית הדרום אמריקאית, אישה בעלת אישיות מיוחדת שכל אשר היא רוצה זה להיות מאושרת עם הנפש התאומה שלה. אבל אין לה שליטה בחייה כשהמוות אורב בפינה.

 

 צילום: יעל אילן

הדמויות מתמודדות בדרכן עם האובססיות שלהן. דרכיהן נפגשות, מתנגשות, מתבלגנות ומתלכלכות. תוך כדי ניסיון להתמודד מחדש ובניסיון לעשות קצת סדר בבלגן הם מגלים כי עם הרבה הומור, ראש פתוח והקרבה ניתן להגיע לסדר חדש שמיטיב עם כולם.

הצגה משעשעת, מרגשת ומומלצת ביותר.

 

 צילום: יעל אילן


תודה לתיאטרון החאן על החוויה.

 

תקציר ההצגה מתוך אתר החאן:

כל מה שליז, רופאה מצליחה בגיל העמידה, רוצה, זה בית נקי וחיים מסודרים. כדי שהבית יהיה נקי, היא מעסיקה את מטילדה, עוזרת בית צעירה מברזיל. כדי שהחיים יהיו מסודרים, היא נשואה לאדם, רופא מצליח. מה שליז לא יודעת זה שאחותה סופי – שממש אוהבת לנקות אבל אין לה את מה – מנקה את הבית במקום מטילדה, ששונאת לנקות, מעדיפה להיות קומיקאית וחולמת להמציא בדיחה שהורגת מצחוק. ליז גם לא יודעת שאדם בעלה התאהב באנה, פציינטית דרום אמריקאית בעלת אישיות סוערת.

כשהסודות נחשפים וחייה של ליז מתדרדרים לאי-סדר נורא, היא מגלה בעזרתן של הנשים בחייה, שאולי דווקא בתוך הבלגן נמצאת התחלה של סדר חדש ושונה.

מחזה אמריקני מצליח, שנכלל ברשימת המועמדים הסופית לפרס הפוליצר לדרמה בשנת 2005.

 

הבית הנקי, מאת: תיאטרון החאן

מאת: שרה רוהל 

נוסח עברי:  אלי ביז'אווי 

בימוי: תמר קינן

תפאורה : זוהר שואף

תלבושות: סבטלנה ברגר 

מוזיקה: דפנה קינן

תאורה: מתן פרמינגר

כוריאוגרפיה: נתלי שילמן

מנהלת הצגה: יהודית כץ

עוזרת במאית: רותי גפן

משתתפים: אודליה מורה-מטלון, כרמית מסילתי, סוזנה פפיאן, עירית פשטן, ארז שפריר

צילום: יעל אילן.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...