יום שלישי, 11 באוגוסט 2020

הבציר האבוד - אן מא

 



"הבציר האבוד" הוא רומן היסטורי המתרחש בחוות יין משפחתית בבורגונדי שבצרפת. הוא משלב אירועים המתרחשים בחווה המשפחתית בתקופת מלחמת העולם השנייה ובימינו אנו.

 

קיט, אשר עומדת בפני מבחן מאסטר ביין, נוסעת להתארח בכרם של בני משפחתה בבורגנדי. את היקב מנהל בן דודה ואשתו ה'תר, והיא מתארחת אצלו על מנת לשפר את ידיעותיה ולעזור בחווה בפינוי המרתף ובבציר. בזמן פינוי המרתף מתגלה חדר תת קרקעי ובתוכו אוצר של בקבוקי יין ישנים של בצירים עתיקים, נדירים ומשובחים. באותו חדר תת קרקעי מתגלים גם תמונות, מחברות, ספרים ומצבור של חומרי תעמולה של המחתרת הצרפתית מתקופת מלחמת העולם השנייה. שמה של בת המשפחה אלן מארי שרפן עולה מתוך המידע שהתגלה, אבל כשקיט והת'ר מנסות לברר את שעלה בגורלה של אלן הן נתקלות בחומת שתיקה והסתרה של סודות משפחה עליהם העדיפו שלא לדבר. השאלות נשאלות, האם היו משתפי פעולה או חלק מתנועת ההתנגדות. לאט לאט חושפות קיט והת'ר דרך יומניה של אלן את אשר התרחש.

 

סיפורה של אלן מתואר דרך יומניה. עם תחילת המלחמה, אביה בונה חדר תת קרקעי ומאחסן בתוכו מאגר גדול של יינות מבצירים משובחים וכל זה על מנת שלא יילקח שלל בידי הגרמנים. ואלן היא היחידה שהייתה שותפה לסוד. עם פרוץ המלחמה נאלצת אלן לוותר על חלום הלימודים ונאלצת להישאר בבית לעזור בטיפול בחווה, אחיה ועזרה לאימה החורגת. דרך יומניה מתגלים פעולותיה, רגשותיה והחיים הקשים לאורך המלחמה.

 

סודות מתגלים ונחשפים לאחר שנים שהיו קבורים, מוסתרים ומושתקים. לצידם הקורא נחשף לנופים של בורגונדי, לעולם גידול הגפנים ותהליך ייצור היין, לעולם היין על שלל היבטיו. וגם קצת רומנטיקה.

 

הרומן מרתק, סוחף, מסקרן ומומלץ בחום.

 

הספר נקרא באפליקציית אינדיבוק.

הספר באתר אינדיבוק, ולקריאת פרק ראשון


הבציר האבוד, מאת: אן מא

THE LOST VINTAGE / Ann Mah

מאנגלית: שאול לוין

הוצאת: כנרת, זמורה-דביר

שנת הוצאה: 2020

מס' עמודים: 336


2 תגובות:

  1. כל כך הרבה שנים לאחר תום המלחמה ועדיין מתגלים סודות וסיפורים מרתקים !

    השבמחק

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...