יום ראשון, 30 ביולי 2023

אילו רק היית - רותי יוליוס

 


"אילו רק היית" הוא ספר עדין ורגיש המכיל נובלה וארבעה סיפורים קצרים העוסקים בהתבגרות, התמודדות עם מצבים לא פשוטים, כמיהה והתפכחות.

 

זמן שאול

לאחר שאב המשפחה הולך לעולמו, נאלצות האם ושתי בנותיה להתמודד עם החיים בלעדיו.

האם, מרצה באוניברסיטה, חווה בדידות ומוצאת את עצמה בסיטואציה שמטלטלת את עולמה בעקבות קשר עם אחד מהסטודנטים שלה. המקביל היא אף דואגת לבתה הצעירה, אשר נמצאת בתקופה של בגרויות אבל לימודים הם לא בראש מעייניה.

הבת הגדולה, מיכל, היא אם יחידנית. היא מלמדת פסנתר ומרגישה תחושת החמצה על שלא השקיעה והתקדמה יותר כפסנתרנית. העבר הקשר שלה עם אביה היה קשר קרוב והוא חסר לה. ימיה מלאים בעבודתה, טיפול בבנה ועזרה לאמה להתמודד עם אחותה אבל יחד עם זאת היא מנסה להיפתח לקראת פרק ב בחייה.

האחות הצעירה, אשר נמצאת בתקופת בגרויות, אבל מה שמעניין אותה יותר זה לימודי הנגינה שלה בחליל וההתאהבות שלה במורה לנגינה הצעיר. היא גדלה בתחושה שהיא לא אהובה והקשר שלה עם אביה היה מרוחק. היא מאוד עצמאית, מחליטה החלטות ולא מוכנה להקשיב. בסופו של דבר היא נאלצת להתבגר.

שלושתן מתמודדות בדרכים שונות עם העדר הדמות שהשפיעה עמוקות על חייהן, להחליט החלטות ולהתקדם בחייהן.

 

סיפור ישן חדש

שתי ילדות, החברות הכי טובות, אשר בעקבות אירוע בילדותן הן ניקרע ונהרס הקשר בניהם, ואז שלושים שנה אחרי עולים הזיכרונות עם תחושת החמצה.

 

יום כיפור

זוג שחיי נישואיו נשחקו בשל הצורך להתמודד עם גידול של ילד שאובחן כאוטיסט. האישה "בורחת" לעבודתה ושם היא מוצאת את עצמה מנהלת רומן עם אחד מהפציינטים שלה. אבל כשבעלה נפצע בתאונה היא בוחנת את חייה ונאלצת להבין מהם הדברים החשובים יותר בחייה בתקווה שלא קצת מאוחר מידי.

 

איפה אני בכלל?

אישה מתעוררת בבית חולים לאחר חבלת ראש ואיבוד זיכרון. כששב אליה זיכרונה היא מנסה לחזור לחייה אבל מגלה עולם שהוא שילוב בן עולמה כצעירה ועולמה כמבוגרת. היא עוקבת אחרי נקודות בחייה בצעירותה וכאלו בעתידה, מנתחת את החלטותיה האם החמיצה או שהייתה מחליטה אותו הדבר שוב.

 

הגל הראשון

זקן חולה אלצהיימר המטייל עם הפיליפינית המטפלת. התקופה היא הגל הראשון של מחלת הקורונה, ובו בנוסף למחלתו הוא נאלץ גם להתמודד עם בידודו הכפוי שהתקופה ההיא אילצה.

 

סיפורים קצרים הכתובים בהרבה עדינות, רגישות, חמלה ואנושיות. הסיפורים מעוררי מחשבה ונשארים בזיכרון זמן רב לאחר שהדף האחרון נהפך.

 

מומלץ.


הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית



אילו רק היית, מאת: רותי יוליוס

If Only You Were / Ruth Julius

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 144

 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...