יום רביעי, 28 ביוני 2023

נועם ועוגת ההרפתקאות - הודיה דמרי

 


"נועם ועוגת ההרפתקאות" הוא ספר הרפתקאות לילדים אשר נכתב על ידי ילדה בת 9.

 

נועם קיבל הזמנה להשתתף ביום הולדתה של הודיה, נסיכת ההמלכה. נועם מתרגש ולרוצה להשתתף בחגיגה ואף להעניק לה מתנה. אבל מאחר ואינו יכול לקנות מתנה יקרה, חשב נועם להעניק לה מתנה בצורת עוגה מיוחדת מקושטת וטעימה.

את המצרכים לעוגה השיג נועם מהמשק של משפחתו ושל שכניו ויחד עם אימו אפו עוגה קומתיים מיוחדת ומקושטת.

ביום החגיגה יצאו נועם וכלבו בדרך לארמון ובידיהם העוגה. במהלך הדרך ניתקל נועם במכשולים רבים ונאלץ להיפרד מחלקים של העוגה כדי שיוכל להגיע לחגיגה. חתיכה לטרול גדול, רעב ומפחיד. קישוטים מהעוגה לפיות תמורת הסבר כיצד להגיע לטירה, וכך עד שהגיע לארמון נשאר בידיים ריקות.

אבל נועם הוא בעל תושייה, ולכן החליט להעניק לנסיכה מתנה בצורת סיפור הרפתקאות ובו סיפר על מתנת העוגה שהכין עם הוריו ומה עבר עליו עד שהגיע לחגיגה.

 

לסיפור אף מוסר השכל, שמתנה אינה צריכה להימדד בצורתה החומרית, וכי מתנה שאינה חומרית אבל ניתנת מכל הלב מחבר יקר שווה הרבה יותר.

 

האיורים צבעוניים ומקסימים. הסיפור מקסים, מרתק ומלא דמיון. ועצם זה שנכתב בידי ילדה בת 9 מעורר את המחשבה שכדאי לעקוב אחרי סיפוריה. יש כאן ניצן שמתחיל לפרוח.

 

מומלץ.

 

הספר מתאים לילדי גן ולילדי כיתות א-ב.


נועם ועוגת ההרפתקאות, מאת: הודיה דמרי

איורים: צבי פדלמן

הוצאת: אוריון הוצאת ספרים

שנת הוצאה: 2023

 

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...