יום שלישי, 11 ביולי 2023

ספר הפרחים הגדול - יובל זומר

 


"ספר הפרחים הגדול" הוא ספר טבע צבעוני, מרתק ומרהיב ביופיו ובשפע הציורים שבו, המלמד על פרחים ומגלה לקורא עובדות מעניינות על עולם הצומח.

 

זהו ספר שני בסדרה נהדרת של ספרי מדע אותה כתב ואייר יובל זומר. הספר שקדם לו בסדרה הוא "ספר החרקים הגדול".

נכדי ואני התלהבנו מספרו הקודם, וכשראינו שיצא ספר חדש בסדרה מיהרנו להשיגו. שלא כקודמו שקצת הרתיע אותנו בהתחלה רק משמו, כי לא אני ולא נכדי חובבי חרקים. אבל פרחים... מי לא אוהב פרחים? ולא התאכזבנו.

 

הספר מחולק לפרקים קצרים. כל דף מכיל נושא אחר ומציג בפני הקורא עובדות שונות ומידע רב המונגש בצורה מיוחדת, ברורה, מאוירת בצבעוניות מדהימה ומסבירה בקצרה ובתמציתיות.

הספר עובד על שלל נושאים שונים ומגוונים. מבנה הפרח. האבקה על ידי אלו חיות ומתי. הצבעוניות של הפרחים והסיבות לצבעוניות. שימושים שונים לפרחים. הפצת זרעים. מסרים שונים שבהם נוהגים בני האדם להשתמש בפרחים. סוגי פרחים שונים כמו פרחים טורפים, פרחים נדירים, פרחים שגודלו בחלל, פריחות מיוחדות שמתרחשות במקומות שונים בעולם, פרחי בר, קקטוסים, סחלבים, פרחים בעלי ריח רע, צמחים רעילים.

 

הספר מוסיף קריאת הצלה ומבקש להציל את הצמחים באזורים מתועשים ואף מעודד את הילדים לגדל גינה משלהם על ידי שימוש בחפצים נפוצים כמו מכלי יוגורט, קופסאות, עציצים ואפילו מגף ישן.

 

בנוסף, כדי לשמור על ערנות הקוראים, מפעיל הספר את הקוראים ונותן להם בתחילת הספר משימה קטנה, למצוא ציור של בצל זהוב אשר אמור להופיע לאורך התמונות בספר 15 פעמים.

 

ספר שהוא חוויה מרתקת מתחילתו ועד סופו. מתאים אף לילדים בראשית קריאה. מתנה נפלאה להעניק לילדים סקרנים אוהבי טבע ובטוחה שאף המבוגרים ייהנו.


מומלץ בחום רב, וממתינה לספר נוסף בסדרה.



ספר הפרחים הגדול, מאת: יובל זומר

איורים: יובל זומר

תרגום מאנגלית: מאיה שוהם פלאי

הוצאת: שוקן

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 64

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...