יום ראשון, 27 באוגוסט 2023

תמונות נסתרות - ג'ייסון רקולאק

 


"תמונות נסתרות" הוא ספר מתח מרתק, כזה שלא תרצו להניח מהיד עד שתהפכו את הדף האחרון.

מלורי קווין, בחורה צעירה בת 21, אשר בעקבות טרגדיה אישית התמכרה למשככי כאבים וסמים, נמצאת כרגע בשלב חדש בחייה. היא כבר נקייה כשנה וחצי והיא מנסה להתחיל מחדש.

היא מתקבלת לעבודה כאומנת אצל זוג צעיר ואמיד לטדי בן החמש. הזוג גרים בעיירה ידידותית ופסטורלית. הבית יפה וגובל בחלקת יער, הזוג מבוסס ומצליח ובעלי דעות והחלטות לגבי חינוך הילד. האב די מהסס לגבי העסקתה אבל קשר מיידי וחם נוצר בן מלורי לאם וילד הקטן.

מלורי עוברת לגור בבקתה קטנה ליד בית המשפחה, וקשר חם ואמיץ נקשר בינה לבין הילד הם מבלים את הימים יחד, ממציאים משחקים, מטיילים ביער, מבלים בבריכה. עבודה מהחלומות.

טדי אוהב לצייר ובשעות מנוחת הצהריים הוא מצייר ציורים. יש לו גם חברה דמיונית אשר מופיעה בציוריו מידי פעם. מלורי עוקבת אחר ציוריו לאחר שנראה לה שהציורים התמימים מתחילים לקבל אופי קודר ומאיים ובהמשך נהפכים לציורים באיכויות שלא מתאימות לילד בגילו, וכנראה גם צוירו ביד שאינה דומיננטית אצל הילד.

מלורי מגלה כי הבקתה בה היא גרה כרגע, בעלת היסטוריה משלה, וכנראה שמקרה של מוות אלים אירע בה. היא מתחילה לחשוד אולי יש קשר בן ההיסטוריה לציוריו של טדי?, אולי החברה הדמיונית היא רוח רפאים המנסה להעביר מסר?

הספר השאיר אותי במתח, עד לרגע האחרון, ולמרות שניסיתי לנחש שום דבר לא הכין אותי לטוויסט המפתיע. יש בספר מהכול, מתח, בדיון, רוחות רפאים, סיאנס והכול במינון הנכון שלא מרתיע את הקורא ומשאיר אותו במתח.

לספר מצורפים הציורים לכאורה של הילד המלווים את העלילה בספר אשר מוסיפים לו עניין רב.


מומלץ בחום.


תמונות נסתרות, מאת: ג'ייסון רקולאק

HIDDEN PICTURES / Jason Rekulak

מאנגלית: אמנון כץ

הוצאת: הוצאת כנרת זמורה דביר

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 382


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...