יום שבת, 12 באוגוסט 2023

כמעט טוב מאוד - טל בדיחי



"כמעט טוב מאוד" הוא סיפורה של בחורה רווקה בת 30+ המגיעה מרקע דתי, חיה בתל אביב ומחפשת אהבה וזוגיות.


מירב היא רווקה בת 30+ בת למשפחה דתית אבל מנהלת אורח חיים חילוני בתל אביב. הפן המקצועי היא מוכשרת ומצליחה, אבל מבחינה אישית היא מרגישה שנכשלה. היא כבר עברה מזמן את גיל הנשואים המקובל במגזר הדתי. חברתה הטובה נישאה והרה ללדת, אחותה עומדת להינשא, אימא לוחצת עליה בעדינות של מכבש דרכים שהיא צריכה כבר להתחתן, והיא למודת אכזבות ודחיות אשר השאירו אותה בודדה, מצולקת וחוששת לפתוח את ליבה שוב ולהתאכזב. וכאשר מתגלה אצלה בעיית פוריות אשר כנראה תשפיע על סיכוייה להרות עולות בה מחשבות שונות לצד ההרגשה שהשעון מתקתק.


איתמר, בחור שמגיע אף הוא מרקע דתי, הוא בחור חכם ומוצלח אשר מלא ברעיונות יצירתיים ומנסה להגשים ולממש אותם. בנות נמשכות אליו ולא קשה לו לפתח קשרים. מצד אחד אף הוא כמה לקשר אהבה ומשפחה חמה אבל הוא משתעמם מהר, נחרד ונוטש.


מירב ואיתמר נפגשו בעבר בטיול בהודו ולאחר זמן מה מנסה איתמר לחדש את הקשר בניהם. מירב מתקשה להיפתח לאיתמר, יש לה אלף תירוצים למה לא, ואולי דווקא בגלל שהיא לא נעתרת לו מתעקש איתמר על הקשר.

הספר כתוב משתי נקודות מבט, לסירוגין זו של מירב וזה של איתמר. כל אחד מתאר את עצמו בתוך הקשר ועל עולמו מחוץ לו. את כאביו, לבטיו, בדידותו, עולמו ועל עצמו. כל סיפור מסופר בהרבה עדינות ורגישות נוגעת ללב.


כמעט טוב מאוד? בעיני הוא היה טוב מאוד וממליצה עליו מכל הלב. 


כמעט טוב מאוד, מאת: טל בדיחי

VERY GOOD, ALMOST / Tal Badichi

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 314

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...