יום ראשון, 8 בספטמבר 2019

גן ההרדופים - רוזה ונטרלה




'גן ההרדופים', הוא סיפור התבגרותה של דיאמנטה, נערה איטלקייה החיה בכפר קטן בדרום איטליה, ונמשך על פני קרוב לחמישים שנה. תחילתו של הסיפור כשדיאמנטה היא ילדה קטנה בת 9, טרום מלחמת העולם השנייה ונמשך לתוך בגרותה שנים רבות אחרי.
דיאמנטה היא הבת הצעירה במשפחה. לה עוד 2 אחיות הגדולות ממנה ועוד 2 אחים. הם חיים בחברה פטריארכלית, לנשים אין זכות להביע דעה, אבל יחד עם זאת השלטת בבית זוהי האם מרג'אלה, אישה קשוחה, המנהלת את משק הבית ביד רמה. אבל היא אישה קרה ומרוחקת הממעטת בהפגנת חיבה והניחנת גם בכוחות ריפוי והסרת עין הרע.
דיאמנטה נחשפת למוות בילדותה, כשחברה הטוב טובע מול עיניה וזמן מה אחרי זה אף אביה נהרג בתאונה מחרידה. קשה לה לקבל מרות והיא מקנאה בחיים החופשיים יחסית אותם זוכים לנהל של הגברים במשפחה. במנהגיה המרדניים היא מנסה למתוח את ה"חבל" ביחסיה עם אימה והסביבה. במקביל מסופרים ברקע סיפור חייהן של שאר הנשים במשפחה, הקשרים בניהן, היחסים הטעונים עם האם והטרגדיות.
הסיפור איטי, מלא בתיאורים וניחוחות מהמטבח האיטלקי, ומלווה את עיסוקיהן של הנשים, עקרות הבית, בחיי היום יום כמו שאיבת מים, ניקיונות, סריגה וריכולים.

מומלץ בחום.


הספר ניתן לקריאה באפליקציה דיגיטלית של הוצאת שוקן.
גן ההרדופים, מאת: רוזה ונטרלה
Il giardino del oleandri / Rosa Ventrella
מאיטלקית: ארנו בר
הוצאת: הוצאת שוקן
שנת הוצאה: 2019
מס' עמודים: 248

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...