יום חמישי, 24 באוגוסט 2023

הזר בסירת ההצלה - מיץ' אלבום

 


"הזר בסירת ההצלה" הוא ספר העוסק בהישרדות ובכוחה של אמונה.

 

ליאכטת הפאר "הגלקסי" הוזמנו לשבוע שייט תענוגות קבוצה גדולה של אנשים מפורסמים. בניהם פוליטיקאים, ואנשים מובילים בעולם הטכנולוגיה, העסקים והבידור. שלא לדבר על צוות העובדים הגדול שתחזק את השיט.

במהלך השיט מתרחש פיצוץ. היאכטה טובעת ושורדים רק קומץ קטן של אנשים אשר מתקבצים על סירת ההצלה. הימים עוברים, האוכל והמים אוזלים, כרישים רעבים סובבים אותם וההצלה לה חיכו אינה מגיעה. לאחר מספר ימים מופיע במים אדם והוא מציג את עצמו כאלוהים והוא מוכן לעזור להם רק אם כולם יאמינו בו, וזה עניין לא פשוט להשיג אמונה כזו מכולם, כל אחד וסיבותיו שלו.

 

שנה אחרי הפיצוץ, מתגלה סירת ההצלה, ריקה, על חוף המרוחק מאוד מנקודת הפיצוץ.

 

הסיפור מסופר דרך 3 נקודות מבט:

ים – הסיפור של ההתרחשות וההתמודדות על סירת ההצלה מרגע הפיצוץ. הוא מסופר בצורת יומן אותו כותב אחד השורדים, בנג'י, לבת זוגתו.

יבשה – התגלותה של סירת ההצלה שנה אחרי הפיצוץ, התגלותו של היומן בידי חוקר משטרה אשר מנסה לחקור ולגלות למה אירע הפיצוץ? והאם נותרו ניצולים.

חדשות – שידורי חדשות המתארים בצורת דיווחים מה אירע בזמן הפיצוץ, החיפושים, סיפורים על האנשים שעלו ליאכטה. וכן דיווחים שנה אחרי, כשסירת ההצלה מתגלה והחיפושים המחודשים.

 

פעם ראשונה שיצא לי להכיר את ספריו של מיץ' אלבום היה עם הספר חמשת האנשים שתפגוש בגן עדן ומיד אחריו את ימי שלישי עם מורי והתאהבתי. מאז אני קוראת אדוקה של ספריו שעוסקים ברבים מהם ברוחניות ובכוחה של אמונה. גם ספר זה ממשיך בקו הזה. אמנם ספרים העוסקים ברוחניות הם לא סוג הספרים שאני אוהבת לקרוא אבל כנראה שזה משנה מי כותב ואיך כותב.

 

הספר מתעתע, מרתק ומותיר את הקורא לחשוב על מהי אמונה, עד כמה היא יכולה להיות חזקה ולהשפיע על חיינו וכן להרהר על נושאים כמו הישרדות, אשמה, ותקווה.

 

מומלץ ביותר.

 

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


הזר בסירת ההצלה, מאת: מיץ' אלבום

The Stranger in the Lifeboat / Mitch Albom

מאנגלית: עידית שורר

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 264

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...