יום שלישי, 8 באוגוסט 2023

רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול-עץ - טום גולד

 


'רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול-עץ' הוא סיפור אגדה מקסים, מתוק ותמים לילדים. המכיל הרבה חום ואהבה ללא תנאי בקשרי משפחה.


בארץ אחת מלכו בשמחה מלך ומלכה. אבל לא היו להם ילדים. לכן, לילה אחד, פנה כל אחד מהם לעזרה, כל אחד מהם למישהי אחרת. המלך פנה למדענית המלכותית ואילו המלכה פנתה למכשפה זקנה וחכמה אשר גרה ביער.

המדענית בנתה במלאכת מחשבת רובוט קטן מקרשי עץ והמכשפה הפיחה חיים באמצעות קסם בבול עץ מערימת העצים להסקה שהיו בביתה ונתנה לה צורה של נסיכה.

המלך, המלכה, הנסיכה והרובוט התאהבו אלה באלה. אבל לנסיכה הייתה בעיה קטנה, כשהיא נרדמה היא הפכה בחזרה לבול עץ והייתה נשארת כך עד אשר אחיה הרובוט היה מעיר אותה באמצעות דקלום של מילות הקסם.

בוקר אחד לפני שהספיק אחיה להעיר אותה, נכנסה משרתת לחדרה של הנסיכה וכשראתה את בול העץ העיפה אותו מהחלון. בול העץ התגלגל ונאסף לערימה גדולה של בולי עץ שנמכרה והושטה בדוברה להימכר בצפון. הרובוט שניסה למצוא את אחותו הצטרף לשיט בדוברה כדי לחפש את אחותו בן כל בולי העץ.

לאחר שהרובוט מוצא את בול העץ הנכון, מתחילה סדרת הרפתקאות של שניהם, עם הרבה אהבה, הבנה ותמיכה, עד שיגיעו חזרה לביתם.


הסיפור מינימליסטי ויחד עם זאת מקסים, תמים ושובה לב. כתוב בפשטות נוגעת ללב. האיורים למרות היותם קצת עמוסים הם לא מעיקים והאיורים צבעוניים ומקסימים.

את האגדה כתב ואייר הקריקטוריסט הנודע (ב'ניו יורקר' וב'גרדיאן') טום גולד, ולדבריו הסיפור נולד מכינוי שהדביק לבתו הקטנה כי היא ישנה כמו "בול עץ".

הסיפור מנוקד ומתאים לגיל הרך, מגיל 3 ומעלה ואף מתאים לראשית קריאה.

מומלץ בחום רב.


רובוט הקרשים הקטן והנסיכה בול-עץ, מאת: טום גולד

איורים: טום גולד

מאנגלית: גילי בר-הלל סמו

הוצאת: אגם הוצאה לאור, מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...