יום שלישי, 24 בספטמבר 2024

סופי לעת עתה - שרון גרינברג ליאור

 


"סופי לעת עתה" הוא ספר מיוחד ונוגע ללב העוסק בהתמודדות עם טיפולי פוריות והרצון להיות אם.

יואל ותמי הם זוג שנאלץ לעבור טיפולי פוריות לא פשוטים, הפלות ואף מצב רפואי לא פשוט אחרי שאיבת ביציות שבו תמר הייתה במצב של סכנת חיים.

כמה שנים אחרי, כשלזוג כבר יש 2 ילדים, אימא של תמר הולכת לעולמה. בילדותה ולאורך ילדותה ובגרותה, יחסיה עם אמה לא היו פשוטים. במהלך השבעה חוזרת תמר בזיכרונה לתחנות שונות בחייה. בילדותה ובחייה הבוגרים. הזיכרונות מסופרים לא באופן כרונולוגי וחלקם אף מתוארים באופן מרומז אשר משאיר את הקוראים להשלים את החסר בעצנו, אבל סה"כ השלם מתאר תמונה לא פשוטה.

יואב בן זוגה מעניק לה את כל האהבה אשר הייתה כל כך חסרה לה בילדותה ובבגרותה. אבל לאחר שמתגלה כי הוא עקר והוא אינו מוכן לשמוע על אימוץ או תרומת זרע, ומתעקש על ילד ביולוגי, נאלצת תמר לעבור טיפולי פוריות לא קלים, טיפולים אשר בשלב מסוים כמעט גורמים למותה. טיפולים בהם הרופאים רואים באישה המטופלת רק סטטיסטיקה להצלחות שלהם. הספר משלב משפטים כל כך מקוממים כמו "את לא רוצה לעבור את זה בשביל בעלך? ... נשים עוברות טיפולי פוריות כמו כלום. כזה מקסים, הבעל שלך, לא מגיע לו להיות אבא?" (עמוד 161).

תמר נאלצת להחליט החלטות, לעשות מה שצריך, בסופו של דבר נולד לזוג ילד. כמה שנים אחרי, מתחיל יואל ללחוץ על תמר שתעבור שוב טיפולים כדי להביא לעולם אח/אחות לילדם הקטן, הרי היא הצליחה ונולד להם ילד. תמר מנסה להתחמק אבל יואל לוחץ. תמר אינה מוכנה לעבור שוב את דרך הייסורים של הטיפולים המחודשים. דילמות וסודות שחשבה אותם תוכל להסתיר נאלצים להתגלות ולעלות מחדש ומעמידים את חייהם המשותפים בסימן שאלה אם יוכלו להתמודד עם המשבר.

ספר מרתק ונוגע ללב, המלווה את תמר, את מחשבותיה, כואב יחד איתה את כאביה, ושמח בשמחותיה. ספר שקשה להניח מהיד.

מומלץ מאוד.


סופי לעת עתה, מאת: שרון גרינברג ליאור

FINAL FOR NOW/Sharon Grinberg Lior

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 244


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טריו - שרון גלס-עברי

  "טריו" הוא ספר מיוחד המביא את סיפורם של 3 דמויות הקשורות אחד לשני. למרות החוט המקשר בין הסיפורים, כל סיפור לוקח את הקורא לכיוון...