יום שני, 16 בספטמבר 2024

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

 


'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.

 

ספר זה הוא שישי בסדרה על הילדה אדל. הדמויות בספר הן אותן דמויות שהכרנו ספרים הקודמים, אבל הפעם מצטרפת דמות חדשה והיא הזומבי אותו הצליחה באופן מפתיע לייצר.

גם הפעם, לא חובה (אבל ממש כדאי) לקרוא את הספרים הקודמים, וגם הפעם הקורא מקבל את אדל עם כל עודף הדמיון, ההומור שחור, והתעלולים החדשים שלה בהם היא ממשיכה להתעלל בסובבים אותה.

 

לזומבי, אותו היא מצליחה להכין, היא קוראת אוון והיא מציגה אותו בפני כולם כחבר לעט מטרנסילבניה שמגיע להתארח אצלה בבית. הזומבי מוזר, בקושי מדבר, מדיף ריח רע, מתפרק כל פעם לחלקים (אדל נאלצת לתפור אותו כל פעם מחדש) וכל הזמן מחפש אוכל. המילה היחידה אותה הוא זוכר היא "לאכול". הוא לא עומד בציפיות שלה "לטרוף" את הבנות המקובלות בכיתה או את החתול שלה ומעדיף בעיקר לאכול זבובים. וכשנימאס לה ממנו היא מתקשה להיפטר ממנו.

 

הספר בנוי מאירועים קצרים המובאים בצורת קומיקס. כל אירוע מתאר סדרת התרחשויות שהופכות לעיתים לבדיחות מתובלות בהומור שחור המעידות על אופייה הלא פשוט של אדל.

 

בין לבין ממשיכה אדל להתעלל, להתנקם ולהרגיז את הסובבים אותה, בהוריה, מוריה, בפרנסואה הילד שלא מתייאש וממשיך לאהוב אותה, בבנות כיתתה ואפילו סתם כך בעוברי אורח שיוצא לה להיתקל בהם.

 

ספר מקסים, אי אפשר שלא לחייך לרעיונות המגוונים, המוזרים והמטורפים שעולים לאדל בראש.

 

מומלץ ביותר, וממתינים (הנכד וגם אני) לספר הבא עליו נרמז בסופו של הספר... הוריה של אדל מכינים לה הפתעה. הוריה רשמו אותה למחנה קיץ..., אולי יהיה להוריה קצת שקט, אבל לא מקנאה באלו שייפגשו אותה במחנה. מעניין כמה זמן היא תחזיק שם מעמד ומי יהיו הקורבנות שלה. בקיצור, יש למה לחכות.

 

מתאים לראשית קריאה, לכל אוהבי הקומיקס הגדולים והקטנים במיוחד לאלו שאוהבים הומור שחור.


אדל 6 - כישרון מפלצתי!, מאת: מר טאן

איורים: מיס פריקלי

מצרפתית: מיכל לבינסון

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 95


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...