יום ראשון, 1 בספטמבר 2024

כעבור עשרים שנה - צ'רלי דונלי

 


"כעבור עשרים שנה" הוא ספר מתח קליל, אשר תחילתו עם נפילת מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001 והמשכו לאחר 20 שנה.

 

ב-2001 ויקטוריה מואשמת ברצח מאהבה, קמרון יאנג, סופר ידוע באותה עת. כל הראיות בשטח מצביעות לכיוונה. ב-11 בספטמבר 2001 היא מגיעה להתייעץ לקראת המשפט עם העורך דין שלה שמשרדו נמצא במגדל הצפוני במרכז הסחר העולמי. במהלך המפגש מתרחשת ההתנגשות בבניין. תוהו ובוהו מתחילים. בעוד עורך הדין וצוותו מצליחים לחלץ את עצמם מהבניין, ויקטוריה נעלמת, אבל לפני היעלמותה היא משאירה הודעה מוקלטת לאחותה בה היא מבקשת ממנה שתוכיח את חפותה.

 

20 שנה קדימה, בזכות טכנולוגיית די.אן.איי חדשה הצליחו עובדי משרד הפתולוג הראשי בניו יורק לחלץ די.אן.איי. משאריות קטנות שנמצאו באתר ולמצוא התאמה לויקטוריה.

 

אייברי מייסון היא מגישת אחת מתכניות הטלוויזיה המצליחות "אירועים אמריקאיים". היא מתכננת להכין תוכנית לציון 20 שנה לאסון ולכלול בו את ההצלחה של משרד הפתולוג הראשי לבצע זיהוי לאחר 20 שנה. במהלך התחקיר נחשפת אייברי סיפור הרצח שדעך לאחר היעלמותה של ויקטוריה, עניין שרק מוסיף עניין לסיפור ויכול להביא להגדלת הרייטינג של הכתבה. יחד עם חוקר אף.בי.אי לשעבר אשר היה ממונה בצעירותו על החקירה מתחילים שניהם לחקור מחדש את הראיות בניסיון להבין מה קרה שם ומי האשם ברצח.

 

העלילה מסתבכת, סודות נחשפים, דברים שהיו ברורים אז מקבלים לפתע משמעויות חדשות, ועולים סימני שאלה חדשים ושאלות חדשות. כוונות נסתרות מתגלות, וסיפור אהבה (איך אפשר שלא) נרקם.

 

זהו ספר ראשון של הסופר שאני קוראת. אבל לאחר קריאת ספר זה, 2 הספרים האחרים שלו שתורגמו (חטופה ואל תאמינו) בהחלט בכוונת קריאה.

הספר מרתק, ועל אף שהצלחתי לנחש חלק גדול מהפתרון לסיפור, עדיין הצלחתי להיות מופתעת בסופו.

 

מומלץ ביותר.

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


כעבור עשרים שנה, מאת: צ'רלי דונלי

Twenty years later / Charlie Donlea

מאנגלית: יסמין קלין

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 423


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...