יום רביעי, 9 באוקטובר 2024

המאפיה המדהימה של פרדי - לרקוד עם דונאטס - האריט וייתהורן

 


'המאפיה המדהימה של פרדי – לרקוד עם דונאטס' הוא ספר מתוק ומקסים, שלישי בסדרה, על פרדי האופה הצעיר והמוכשר. גם הפעם הספר עוסק בחברות, נדיבות, נתינה ועזרה לזולת ואף על התמודדות עם פחדים.

 

איזה כייף לפגוש שוב את פרדי בון בון, כלבו האהוב פלאפג'ק ואת המאפייה הקטנה והמצליחה שלו.

פרדי הוא בעל מאפייה קטנה ומצליחה בעיירה ידידותית הנקראת בלוויל. למרות שפרדי עמוס בעבודה ופחד הבמה שלו, הוא עדיין מוצא זמן ואומץ לעזור לחברתו להשתתף בתחרות הכישרונות.

 

מקס מושן ואשתו מרג'י, בעליו של תיאטרון בלויל, עומדים לפרוש לגמלאות, אבל לפני זה הם רוצים לארגן מופע כישרונות מיוחד שבו אין מנצחים או מפסידים, ובו כל מי שמתגורר בעיר מוזמן להפגין את כישרונותיו. לפני המופע נערכו מבחני קבלה. במבחני הקבלה עמדו להשתתף אמירה, חברתו של פרדי שהיא גם מנהלת המאפייה, יחד עם בן זוגה לריקודים, סמואל. גם ברנרד, בעל המאפיה המתחרה והלא כל כך מצליחה, עמד להשתתף במבחני הקבלה.

 

הריקוד של אמירה וסמואל התקבל למופע בהתלהבות של המארגנים, אבל בסופו של הערב נוקע סמואל את רגלו ומסתמן שלא יוכל להופיע במופע. פרדי מתנדב לעזור לאמירה ולהחליף את סמואל בריקוד למרות פחד הבמה שלו. ואילו ברנרד, המאוהב באמירה, ניתקל בסירוב אשר מאוד הכעיס אותו ואף גרם לו לשוב לסורו ולרקום תכניות זדוניות להכשיל את הזוג ובמיוחד את פרדי אשר למרות הבטחותיו, מתקשה להתגבר על פחד הבמה.

אבל אין כמו חברים טובים אשר מוכנים לעזור אחד לשני להתגבר על פחדים ולמרות הניסיונות להכשיל, התוצאה יוצאת מוצלחת מהמצופה.

 

בסוף הספר ישנו מילון מונחים בנושא אפיה ואף מתכון למאפינס-דונאטס, עוגיות שנראות טעימות אבל באות עם אזהרה שיש צורך בעזרתו של מבוגר.

הספר מנוקד, ומאויר באיורים מקסימים ותמימים.

הספר מתאים לילדים מגיל 5 ומעלה אשר בוודאות ייהנו מהסיפור המתוק והמקסים ואף מהאפייה.

 

אין חובה לקרוא את הספרים הקודמים בסדרה כדי ליהנות מספר זה, אבל מומלץ בחום לא לוותר עליהם.

מקווה שיש עוד ספרים בסדרה.

 

מומלץ מאוד.


המאפיה המדהימה של פרדי - לרקוד עם דונאטס, מאת: האריט וייתהורן

איורים: אלכס ג' גריפית'ס

מאנגלית: גליה אלוני־דגן

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 118


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טריו - שרון גלס-עברי

  "טריו" הוא ספר מיוחד המביא את סיפורם של 3 דמויות הקשורות אחד לשני. למרות החוט המקשר בין הסיפורים, כל סיפור לוקח את הקורא לכיוון...