יום שני, 8 במאי 2023

סולו - מורן פרידמן

 


"סולו" הוא ספר ביכורים מרתק, על קשר חברות אמיץ ועל כמה קשר כזה מסוגל להחזיק בנסיבות מסוימות.

גיל (גילי) וסול (סולו) הן חברות ילדות הקשורות זו בזו בקשר אמיץ. הסיפור מסופר דרך העיניים של גיל ונכתב עבור סול. קצת מוזר תחילה למה היא צריכה לכתוב לסול, מה קרה? ואיפה היא אם הן חברות טובות. תוך כדי מהלך הסיפור נפתח בפני הקורא סיפור הקשר בניהן והסיבות האמיתיות שהצריכו פניה כזו.

גיל וסול חברות ילדות, והקשר בניהן יודע עליות ומורדות. גיל גדלה בבית מלא אהבה ותמיכה ואילו סול חיה בבית קשה לאם יחידנית וחולת נפש. חייה אינם קלים ובכל זאת נראה כאילו הכול מצליח ומסתדר לה בקלות ושבעצם גיל היא זו שצריכה את הקשר עם סול יותר ממה שסול צריכה אותו.

אחרי צבא נוסעות שתיהן יחד להודו, שם מתחיל ראשיתו של הקרע בניהן. הן נפרדות וכל אחת ממשיכה בטיול לבדה. סול פוגשת את נדב, מתאהבת בו, אבל נראה שהרגשות אינן הדדיים והוא רואה בה רק ידידה טובה. לאחר שהן חוזרות לארץ פוגש נדב בסול ומתאהב בה. אבל סול משחקת בנדב ומזלזלת בקשר. גיל לוקחת צעד אחורה, ואינה משתפת את סול ברגשותיה.

ביום בהיר אחד, נעלמת סול כאילו בלעה אותה האדמה. ללא כל הסבר או סיבה היא נעלמת ומנתקת את הקשר. 5 שנים עוברות, חיים שלמים עוברים על גיל ואז סול חוזרת עם בקשה קשה מתמיד, בקשה שכחברה ולמרות הנתק, גיל אינה מסוגלת להפנות עורף. אבל יחד איתה הגיעה הסטירה בפרצוף בדמות הסיבה להעלמות. האם החברות בניהן תעמוד בפני הסיבה?

 

כמה מאתנו לא נתקלו בסולו כזאת בחייהם הפרטיים, חברה כזו שהיא מרכז העניינים, היא השמש, היא המרכז, הכול סובב סביבה וכל זה רק כי נוח ומתאים לה. אבל פתאום כשלא מתאים לה היא נעלמת, מתרחקת ולפעמים בלי סיבה. איך אפשר שלא להזדהות, להבין, לרצות לחבק את גיל.

הכריכה של הספר מדהימה ואם מתבוננים היטב היא מתארת סיפור בפני עצמו על דמות שנוכחת ולא נוכחת בו זמנית.

שמו של הספר ומשחק המילים שלו, סולו, לבד, בדידות מעורר הרבה מחשבה.

ספר מרתק, כואב ונוגע בלב ובנשמה.

אהבתי מאוד, ממליצה בחום. ומקווה שמורן פרידמן מכינה לנו את הספר הבא שלה, אני בטוח מחכה.


סולו, מאת: מורן פרידמן

SOLO / Maureen Friedmann

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 202




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...