יום חמישי, 4 במאי 2023

לשחות את הים - מיה הוד רן

 


"לשחות את הים" הוא ספר מעניין העוסק בפער שבין המלאכותי והטבעי, המזויף והאמיתי, הקדמה והשורשיות.

אלה פלורנטין היא אשת קריירה מצליחה המנהלת גן אירועים שממוקם ליד חוף. בן זוגה, עופר, לו היא עומדת להינשא בימים הקרובים מגיע ממשפחה עשירה. היא מסיימת תקופה קשה בחייה בה התמודדה עם מחלת הסרטן, ממנה יצאה עם כוחות מחודשים להגשים וליצור.

רגע לפני החתונה, אלה ועופר עורכים סדרת צילומים שבמהלכם אלה מזנקת לים להציל אדם שעומד לטבוע. היא מצילה את חייו של איציק, אדם המחובר לטבע ועוסק בפעילות להגנה על הטבע וסביבתו. איציק אינו מודע למי שהציל אותו ושחייו שלו ושל אלה יכרכו בקרוב אחד בשני.

 

אלה ועופר מתכננים להקים כפר נופש על קו החוף בצמוד לאולם האירועים אבל איציק יחד עם חבורת פעילים סביבתיים מפרדס חנה, מתנחלים על החוף ומקימים מאהל מחאה על מנת למנוע את המהלך המתוכנן.

 

אלה שמצידה רוצה לקדם את הפרויקט, עוברת לגור בקרוון התפעול שהוצב באתר, וממוקם לא רחוק ממאהל המחאה. מבלי לרצות נחשפת אלה לפעילות ולטקסים הנערכים במאהל ומבלי לרצות מוצאת את עצמה נמשכת לאיציק, למתרחש במאהל, ואף נעזרת בו.

היא מוצאת את עצמה חושבת מחשבות שניות על חייה העתידיים, על רצונה לתמוך באביה הגוסס, באחותה המתמודדת עם דיכאון אחרי לידה וגם לנסות לחזק את עצמה כשלא מזמן סיימה סיוט אחד בחייה. מחשבות עולות בה כמה נכון עבורה להשתמש באמצעים אלטרנטיביים מול הרפואה הקונבנציונלית. והאם החיים שהיא עומדת לבנות הם נכונים ומתאימים עבורה.

 

הסיפור עדין, כתוב ברגישות ומעורר מחשבה.

הסיפור משלב נושאים רבים כמו נאמנות, קשרי משפחה, הקשר בן אדם לטבע, מחלה והחלמה. ולמרות עומס הנושאים משתלבים אחד בשני ולא מורגש עומס.

 

אהבתי וממליצה.



לשחות את הים, מאת: מיה הוד רן

הוצאת: ספרי ארוך

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 384


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...