יום שלישי, 16 במאי 2023

אני שמחה שאמא שלי מתה - ג'נט מקרדי

 


"אני שמחה שאמא שלי מתה" הוא ממואר מרתק ונוגע ללב של המחברת, בו היא מתארת את ילדותה עם אם שתלטנית אשר דחפה אותה לממש את חלומותיה שלה.

 

ג'נט מקרדי נדחפה בילדותה לממש את חלומה של אמה להיות שחקנית. מקרדי שמעידה על עצמה כילדה ביישנית, אבל כל מה שהיא רצתה זה לרצות את אמה, עד כדי ביטול הרצונות האישיים שלה רק כדי שאימא תהיה מאושרת ומרוצה. האם מריצה אותה מאודישן לאודישן, מהופעת אורח בסדרה כזו או אחרת מסוכנת אחת לשנייה, משיעור משחק אחד לשני. חברות לא היו לה למעט אמא שהחשיבה אותה כחברה הטובה ביותר שלה.

כל ילדותה עברה עליה בריצוי וסיפוק רצונותיה של האם, עד כדי קבלה בשתיקה את ההתעללות של אמה בה. טיפולי היופי שהאם ערכה לה, רחצה ובדיקה גופנית יומיומית עד גיל שמונה עשרה, הרעבה ועידוד אנורקסיה על מנת להישאר קטנת גוף כדי שתוכל להשיג תפקידים של דמויות קטנות מגילה, חדירה לפרטיות שלה וניצול הכספים אותם הרוויחה לרווחת המשפחה.

ההתעללות והלחצים של האם גרמו בהמשך להפרעות אכילה חמורות ולהתמכרויות לאלכוהול.

 

רק אחרי מותה של האם, מצליחה מקרדי להחזיר לעצמה לאט לאט את השליטה לחייה שלה ולהחלים.

 

עם הרבה כנות, רגישות, כאב ולעיתים בנימה הומוריסטית מתארת מקרדי את חייה מילדותה כילדה שאיבדה את ילדותה, עברה התעללות מצד אימה "האוהבת" ולהצליח לקבל את חייה חזרה רק לאחר מותה של האם וכל זאת במחיר אישי כבד מאוד.

 

שמו של הספר נורא וקשה לעיכול אבל אחרי קריאתו של הספר אי אפשר שלא להבין את רגשותיה ולהצדיק את השם שבחרה להעניק לספר.

 

מומלץ ביותר.

 

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


אני שמחה שאמא שלי מתה, מאת: ג'נט מקרדי

I’m Glad my Mom Died / Jennette McCurdy

מאנגלית: עידית שורר

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 312

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...