יום ראשון, 14 במאי 2023

שמונה דקות - אור שהם

 


"שמונה דקות" מכיל אוסף סיפורים קצרים המתארים סיטואציות שונות במקומות שונים בעולם בהם אנשים מתמודדים עם אירוע שבו בשמש נעלמה.

"כאשר אנו מביטים ממנו (כדור הארץ) על השמש ממרחק של כמאה וחמישים מיליון קילומטר, אנו רואים אותה כפי שהייתה לפני כשמונה דקות. הסיבה לכך היא מהירות האור – הזמן שבו גומא האור את המרחק." (עמ' 7).

ביום בהיר אחד, ללא סיבה ברורה לעין, ללא התראה מראש, נעלמת השמש. השמש, שכולם לוקחים אותה כמובן מאליו ולכל מה שהיא מעניקה, פתאום חסרה. מה יקרה בלעדיה? כל מה שמופעל על אנרגיה סולארית (לוויינים למשל) לא יעבוד. הטמפרטורות יצנחו, תוך שנה ל-72 מעלות מינוס, ועידן הקרח יגיע. תיעצר הפוטוסינתזה ומלאי החמצן יתרוקן. אנשים יצטרכו לחיות מתחת לאדמה. וזה רק חלק מתרחיש האימה.

בעזרת סיפורים קצרים בהם דמות של סיפור אחד משתלבת לעיתים בסיפור הבא, מתוארים כיצד אנשים שונים, במקומות שונים בעולם, ואף חמור, מתמודדים לאורך היממה עם היעלמותה של השמש. בחור עיוור, בכיר בנאס"א, מתנקש בברזיל, אם צעירה במדריד, שדרן טלוויזיה בברלין, חולה סרטן בשוויץ, קבוצת חיילים צעירים במצדה, וחמור בלוב.

ספר מסקרן ומעורר מחשבה, כיצד אירוע גלובלי משפיע בצורות שונות על אנשים ברחבי העולם.

ממליצה בחום.


שמונה דקות, מאת: אור שהם

EIGHT MINUTES / Or Shoham

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 128


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...