יום ראשון, 23 באוקטובר 2022

אין מקום כזה - שפרה קורנפלד

 


"אין מקום כזה" הוא ספר מרתק על משפחת הרמן, משפחה חרדית בעלת 8 נפשות. סיפור על משפחה לא מתפקדת ועל הדרך משפיעה (לשלילה) על חייהם של הילדים.

 

ההורים נפרדים, האב לוקח את הבנים והאם את הבנות. אבל למרות הפרידה כל אחד מהם מזניח את ילדיו. האב עסוק בקיום מצוות ותפילות, מנתק עצמו מבנותיו ואינו שם לב למצוקותיו של בנו הגדול, פרי. האם גם היא לא יציבה. לאחר הגרושים היא מוצאת בן זוג חדש, ומתרחקת מהדת. הקשר החדש אינו תקין, חווה עליות ומורדות ואף התעללות. ובשל ההתרחקות מהדת מרחיק האב את הבנים ממנה ומונע בניהם תקשורת.

הבת הגדולה, יונה, מנסה להחזיק את הבית על כתפיה, למלא את תפקיד האם עבור אחיותיה ואחיה ואף עבור אמה. אבל יונה בעצמה זקוקה לנחמה וסופה שאף היא נשברת.

 

הסיפור מתרחש על פני תקופה של 16 שנה, נע בו ירושלים – תל אביב – טורונטו – ניו יורק, ומסופר מפי עיניהן של בנות המשפחה, הבת הגדולה יונה, אחיותיה דינה ותמרה, האם אידי ופרי הבן הגדול. כאשר כל אחד מהם מספר על תקופה אחרת לאורך השנים ועל ידי כך משלים את התמונה השלמה.

דרך סיפוריהם ניתן ללמוד על ילדותה של האם כבת להורים ניצולי שואה, ואולי לנסות להבין את הסיבות להתנהגותה. את ההשפעה של החיים בצילה של האם הלא מתפקדת והשפעתה על ילדותם של בנותיה. את מצוקותיו של האח והחזרה בשאלה.

 

מתוך קריאה בעבר, בתקופת האח הגדול, על העבר של המחברת, ניכר שהסיפור נכתב בדם ליבה והוא כנראה מכיל יסודות ביוגרפים של סיפורה האישי.

 

מומלץ, מרתק, כואב ונוגע ללב.

 

 

הספר נקרא באפליקציה אינדיבוק.


אין מקום כזה, מאת: שפרה קורנפלד

NO SUCH PLACE / Shifra Corenfeld 

הוצאת: הוצאת כנרת זמורה דביר

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 256


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...