יום חמישי, 3 בנובמבר 2022

סוחר אמנות ושמו נימאנד - יוסי זיסמן

 


"סוחר אמנות ושמו נימאנד" הוא סיפור הנבנה סביב גורלו של ציור גנוב, "הצועני" של חיים סוטין.

 

נימאנד הוא סוחר אומנות אשר נשלח בשמו של אספן אומנות עשיר, הוראס, למצוא עבורו יצירת אומנות ידועה אשר נגנבה מביתו. היצירה "הצועני" הייתה ברשותו של הוראס שנים רבות, ועתה לפני מותו הוא רוצה שהיצירה תושב אליו. הוא מפתה את נימנד בתשלום גבוה מאוד ועם חשבון פתוח להוצאות חיפושים.

מתברר שהציור עבר גלגולים רבים. הוריו של הוראס קנו בעזרת הציור הזה את חייו ואת חיי אחותו בתחילת מלחמת העולם השנייה. הציור נמסר לאישיות בדרג גבוה תמורת כרטיסי יציאה מגרמניה. בהמשך לאחר המלחמה, בדרך לא דרך, מגלה הוראס את הציור בביתו של אחד מבכירי הנאצים ומעביר את הציור חזרה לרשותו. וכמו שהוראס קשור לציור רגשית כך גם דמויות אחרות חושבות כמוהו ומבקשות להעביר את הציור לרשותם.


נימאנד מנצל קשרים ישנים עם סוחרי אומנות אחרים בעולם. הוא מתחיל להסתובב באירופה, לשאול שאלות ולהעיר שדים. הוא נתקל בדמויות מסקרנות כמו צאצאי ההנהגה הנאצית (האחיין של גרינג, בתו של הימלר) ומעלה מהאוב סיפורים ישנים הקשורים לתקופות אפלות בהם נבזזו יצירות אומנות מאספנים יהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה.

 

ספר מרתק ומלמד על תקופה אפלה בהיסטוריה, על גורלם של יצירות אומנות גנובות ועל המתרחש מאחורי הקלעים בגלריות, על עולמם של האספנים, האוספים וסוחרי האומנות.

  

מומלץ בחום.

 

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


סוחר אמנות ושמו נימאנד, מאת: יוסי זיסמן

An Art Dealer Named Niemand / Joseph Sissman

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 392


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...