יום ראשון, 9 באוקטובר 2022

בבחינת כוח עליון - ליאת פיש

 


"בבחינת כוח עליון" מכיל ארבעה סיפורים קצרים אשר נשזרים אחד בשני.

טעות בשיקול הדעת – הסיפור הראשון – עידו, פוגש את אנה בחנות בה הוא נוהג לקנות. אנה נכה כתוצאה מפגיעה נפשית. מהקשר בניהם עולה כי גם עידו נפגע נפשית מאירוע בילדותו שאת סיבותיו יגלה הקורא בסיפור הרביעי החותם את הספר, מעין סגירת מעגל.

בבחינת כוח עליון – הסיפור השני – שממנו נובע שם הספר הוא סיפור קצר אתו זכתה המחברת במקום השלישי בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ", לשנת 2021. אבנר חכימי הוא קבלן, אשר באתר הבניה שלו נופל פועל סיני אל מותו מפיגום שלא הורכב כראוי. המקרה נחקר ועולות השאלות האם ניתן היה למנוע את המקרה או שמדובר בכוח עליון?

תות ולמות – הסיפור השלישי- הוא סיפור על דר' עירד שניידר, פסיכותרפיסט. אשר חווה משבר הן בחייו האישיים הפרטיים אשר מקרינים לחייו העסקיים. בחייו הפרטיים הוא יוצא מהארון, נפרד מאשתו, עומד בפני גרושים וחי עם מאהב אמריקאי. חייו הפרטיים אינם פשוטים כי ילדיו אינם מקבלים את בחירותיו והוא מקנא להן זוגו. אחת מהמטופלות שלו, אשר נקראת בסיפור "האחרונה של יום חמישי" מתגלה שוב בסיפור הרביעי.

לילית – צמחייה מלאכותית – הסיפור הרביעי – הוא סיפורה של בעלת חנות צמחים אשר נרקם קשר מיוחד בינה לבין עידו הילד, אותו עידו מהסיפור הראשון, אשר מגלה את ליבו בפניה ומספר לה את סיפור ההתעללות אשר עבר בבית הספר.

 

הסיפורים קצרים, מתוארים בדייקנות ותמציתיות אבל יחד עם זאת ברורים ומדויקים ועולה מהם השאלה כמה אחריות יש למעשינו וכיצד החלטות שנעשות משפיעות על חייהם של אחרים. אהבתי את החיבור בן הסיפורים, גם אם הם לא נעשו על בסיס אותו מישור זמן.

 

מומלץ.


בבחינת כוח עליון, מאת: ליאת פיש

FORCE MAJEURE/ Liat Fisch

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 126


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...