יום שלישי, 11 באוקטובר 2022

הטיסה האחרונה - ג'ולי קלארק

 


"הטיסה האחרונה" הוא ספר מרתק על בחירות בחיים על הרצון לשנות ועל הקשיים שעומדים בפניהן.

מתוך גב הספר: "שתי נשים. שתי טיסות. הזדמנות אחרונה להיעלם. הוא סיפור של שתי נשים - שתיהן לבד, שתיהן פוחדות - החלטה גורלית אחת, תשנה את מסלול חייהן לעד."

 

שתי נשים זרות, הנפגשות בשדה התעופה, מחליטות בהחלטה של רגע להחליף בניהן את כרטיסי הטיסה.

קלייר קוק, חיה לכאורה את החיים הטובים, היא נשואה לנצר של משפחת פוליטיקאים, המנסה בעצמו להיבחר לסנאט. הם משדרים זוג יפה ומוצלח, מנהלים קרן פילנתרופית. קלייר עצמה מגיעה מרקע עני, ומשפחתה נהרגה בתאונה.

אבל מאחורי הדלתות הסגורות, קלייר אומללה. בעלה מתעלל בה, ניתק אותה מחבריה ועוקב אחרי כל צעד שהיא עושה. הוא מנטרל כל ניסיון פרידה אבל אינו יודע שהיא מכינה תכנית להעלם ולחיות בזהות בדויה. תכנית אשר מתגלה ונכשלת כאשר בעלה מחליט לשנות את תכניותיו.

 

אווה, גדלה בבית יתומים. אמה הייתה נרקומנית וסבא וסבתא נוטשים אותה בבית יתומים שבמנזר. אווה הבוגרת היא בחורה חכמה. היא מתקבלת ללימודי כימיה בקולג' ועתידה נראה מובטח. אבל היא מתפתה להצעה של בחור, בו התאהבה, לרקוח סמים וכשהם נתפסים הוא זורק את כל האשמה עליה. אווה נזרקת מהלימודים ובחוסר ברירה, כדי לא להגיע לפת לחם, היא מקבלת את ההצעה של אירגון פשע מקומי לרקוח עבורו סמים. אבל כעת, מאיימים על חייה והיא נאלצת לברוח, ולהיעלם.

 

שתי הנשים נפגשות בשדה התעופה ומחליפות בניהן את כרטיס הטיסה, כל אחת תיסע ליעד של השנייה ותיעלם. קלייר עולה לטיסה של אווה לאוקלנד ואילו אווה עולה לטיסה המיועדת לקלייר לפורטו ריקו. אבל החיים מחליטים אחרת והטיסה של אווה מתרסקת וכל הנוסעים נהרגים. כולם חושבים כי קלייר נהרגה אבל למעשה מי שנהרגה זו אווה. קלייר מבינה שיש באפשרותה לפתוח חיים חדשים תחת זהות של אישה אחרת אבל גם כאן מציאות חייה של אווה אינה פשוטה.

 

הספר קריא מאוד, מסקרן ומהפך דפים. הוא מלא תהפוכות ואין בו רגע דל.

 

מומלץ בחום.


הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית



הטיסה האחרונה, מאת: ג'ולי קלארק

The Last Flight / Clark Julie

מאנגלית: רחל פן

הוצאת: הוצאת ידיעות אחרונותפן הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 326

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...