יום חמישי, 13 באוקטובר 2022

שבע או שמונה המיתות של סטלה פורטונה - ג'ולייט גריימס‏

 


"שבע או שמונה המיתות של סטלה פורטונה" היא סאגה משפחתית סוחפת על אחוות אחיות, חטאי משפחה עתיקים ומאבקה של אישה חזקה עם גורלה.

 

סטלה פורטונה נולדה בכפר איטלקי קטן אחרי מלחמת העולם הראשונה לאחר שאביה חזר מהמלחמה. מאז ילדותה היא ניצלה ממוות שבע או שמונה פעמים (תלוי בפרשנות). היא נולדה למשפחה מרובת ילדים ורוב חייה הייתה דמות חזקה, ועצמאית.

 

אב המשפחה, שולט בה ביד רמה גם אם הוא לא נוכח בה פיזית שנים רבות. מיד אחרי ששב מהמלחמה, מחליט האב להגר לארצות הברית כדי לחפש בה פרנסה ומשאיר את משפחתו לאיטליה. הוא חוזר מידי כמה שנים כדי להכניס את אשתו שוב להריון ונעלם שוב.

סטלה רואה את יחסו של אביה לאימה ומפתחת יחס שלילי למין הגברי ומחליטה להישאר רווקה כל חייה.

אחרי שנים רבות מחליט האב להעביר את משפחתו מאיטליה לארה"ב. הוא השליט במשפחה גם אם זה מרחוק והוא קובע עבורם. לכן נאלצת המשפחה לוותר על המעט שיש לה באיטליה, לעזוב את משפחתם ולהגר לארה"ב. הם מצליחים לצאת דקה לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה, דקה לפני שנסגרו השערים לצאת מאירופה.

 

בארה"ב הם נאלצים לפתוח דף חדש. יחד כל הנובע מקשיי קליטה, שפה, מנטליות, סטלה ומשפחתה צריכות שוב לחיות תחת משטר העריצות של אביה. סטלה שרוצה להתחיל חיים חדשים מגלה שאינה יכולה להיות עצמאית, והיא נאלצת שוב ושוב לוותר למסורת על עקרונותיה לטובת החלטותיו של אביה, ולהינשא למרות רצונה.

 

בפרקים שונים בחייה, שורדת סטלה "כמעט מיתות" ובכולם היא שורדת. הספר עוקב אחרי צמתי חייה השונים את המיתות המשונות שהיא שורדת ומלווה אותה ואת משפחתה עד לזקנה המופלגת לה היא זוכה. בנוסף מלווה הספר את סטלה ומשפחתה לאורך השנים, את הקשיים בחיי הכפר באיטליה, משפחה מרובת ילדים אבל ללא גבר תומך, את קשיי ההגירה והקליטה בארה"ב, את היחסים המורכבים בתוך המשפחה ואיך אירועים שקרו בעבר משפיעים על ההתנהלות הרבה שנים אחרי שקרו.

 

אמנם סופו של הסיפור ידוע מראש, הוא מסופר בדפים הראשונים, אבל הסיפור עצמו והדרך עד סופו מרתקת, מעניינת ומלמדת.

 

 

ספר מיוחד ומומלץ בחום רב.

 

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


שבע או שמונה המיתות של סטלה פורטונה, מאת: ג'ולייט גריימס

The Seven or Eight Deaths of Stella Fortuna / Juliet Grames

מאנגלית: צילה אלעזר

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 512


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...