יום ראשון, 27 בפברואר 2022

כתב כמויות - ורד גלאון

 


"כתב כמויות" הוא מסמך המפרט את כלל העבודות והחומרים הנדרשים למיזם (למשל בנייה) (מתוך ויקיפדיה).

יסמין היא בחורה רווקה ללא ילדים, בסביבות גיל הארבעים, וטוב לה איך שהיא (להבדיל מהאנשים סביבה אשר קשה להם עם בחירותיה). במקצועה היא אדריכלית, אשר מתכננת ומעצבת בתים עבור אנשים אחרים. היא מתכננת להם את הבית שיתאים לאופיים ולצרכיהם האישיים. מכינה תכניות שונות לאנשי מקצוע שונים, מכינה כתב כמויות, מפקחת על העבודה, והכול מהשלב הראשוני ועד קבלת המפתח, הכול במסגרות ונהלים קבועים. אבל מה אפשר לעשות שאת החיים אי אפשר לבנות במסגרות שקבועות מראש, אנשים מתכננים והמציאות טופחת על פניהם והתבניות אינן יכולות להיות אחידות וקבועות.

יסמין מרגישה שהגיעה לרוויה. נמאס לה והיא מחליטה לקחת פסק זמן מעבודתה המקצועית. אבל מפגש עם יוחאי, ה-אקס, משנה את תכניותיה והיא משתכנעת לתכנן את הבית שהוא ואשתו מתכננים לבנות. אבל דווקא תכנון בית הזה, מערער ומשפיע את היסודות שעליהם חשבה שבנתה את חייה ומאלץ אותה להחליט החלטות ולהתחשב ברגשות עליהם לא חשבה ולא תכננה להתחשב, ולבחון מחדש את יסודות חייה.

הספר מחולק לפרקים, ושלבים של בניית בית, משלביו המוקדמים ועד לסיום בנייתו. הפרקים מול תוכנם מראים כמה החיים רחוקים מהאפשרות להכנסה של תבניות קבועות.

בהרבה רגישות מתארת המחברת את עברה ואת החלטותיה של יסמין. את הקשרים שהיא קושרת לאורך השנים עם חברים, משפחה וכיצד היא שלמה ודבקה בהחלטותיה, בתבנית שהיא בנתה לעצמה וכיצד היא מתמודדת כשהיא נאלצת לשנות ולהשתנות.

 

עוד ספר ביכורים נהדר שיצא בחסות ההוצאה המיוחדת שתים.

ממליצה בחום רב.

 

הספר נקרא באפליקציית עברית.

 

הספר באתר עברית ולקריאת פרק ראשון



כתב כמויות, מאת: ורד גלאון

BILL PF QUANTITIES / Vered Galon

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 252


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...