יום שלישי, 8 בפברואר 2022

חולה 096 - עמוס שביט

 


"חולה 096" הוא ספר משעשע, מלא הומור, קצבי, מותח ומרתק. הוא מכיל נגיעות בנושא כל כך עכשווי, הקורונה, אבל זה לא העיקר.

בתחילת ימי הקורונה, כשרק התחלנו לעקוב בחשש איך היא מסתננת לארצנו, כשהחולים הראשונים עוד קיבלו מספר, אז גיבור הספר הוא אחד מאלו הראשונים שנדבקו במחלה וקבלו מספר. יאיר, גיבור הספר הוא חולה מספר 096.

במרץ 2020, לכבוד יום הולדתו ה-50, הוא נוסע עם חבריו לברצלונה לחגוג את האירוע, ובשובו לארץ הוא מגלה כי קיבל "מתנה", הוא נידבק בנגיף. הוא מאושפז, מורדם ומונשם בבית חולים ברזילי באשקלון. לאחר 8 ימים הוא מתעורר, חלוש וכואב. אבל מתברר שהוא בעל סוג דם נדיר. וכך למרות השמים הסגורים, הבידוד והסגרים, מוצא את עצמו יאיר, מוטס ללונדון לתרום את דמו המכיל נוגדים כדי להציל אישיות חשובה, לעזור לסוכני מוסד ועל הדרך להיות גורם משפיע בהגעת ציוד רפואי חסר לארץ.

בן רגעי המתח, בן תרומת דם אחת לשנייה, מזימות פוליטיות, אירועי התנקשות, פעילות מוסד, התחמקות משיחות משפחתיות, מנסה יאיר להתאושש ולהחלים מהקורונה, להבין מי נגד מי ומה בכלל רוצים ממנו. ובין לבין נזכר בילדותו, באהבת נעוריו התמימה ובחיי משפחתו העכשוויים.

בקיצור, אין רגע דל והכול בהרבה חן והומור.

 

עוד ספר נהדר שיצא בחסות ההוצאה המיוחדת שתים.

ממליצה בחום רב.


חולה 096, מאת: עמוס שביט

PATIENT 096 / Amos Shavit

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 160


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...