יום רביעי, 23 בפברואר 2022

פליקס חוגג מסביב לעולם - אנט לנגן, קונסטנצה דרופ

 


'פליקס חוגג מסביב לעולם' הוא חלק מסדרת ספרים על פליקס הארנב. פליקס, הוא הארנב הפרווה של סופי והוא אוהב טיולים. בספר זה מסעותיו של פליקס סובבים סביב חגיגות ופסטיבלים שונים בעולם.


בכיתתה של סופי, בסוף ינואר, מספר חברה לכיתה, ליאנג, ילד ממוצא סיני, על ההכנות בביתו לקראת ראש השנה הסיני. הילדים בכיתה לועגים לו כי הרי ראש השנה האזרחי של הנוצרים כבר נחגג חודש קודם. סופי ממהרת לספר לפליקס על המקרה ויחד הם בודקים באינטרנט ומגלים שליאנג צדק, וראש השנה הסיני נחגג בסין בסוף ינואר, תחילת פברואר.

 

הדיבורים על סין גורמים לפליקס להתגעגע לנסיעות ולמחרת בבוקר מגלה סופי כי פליקס ומזוודתו נעלמו. כמה ימים אחרי מגיע מכתב מפליקס שבו הוא מספר כי הגיע לבייג'ינג שבסין ושם הוא הצטרף לחגיגות של ראש השנה. הוא מספר כיצד הסינים חוגגים וכי הוא התחבר לדרקון שעל גבו הם ייסעו יחד לטייל בעולם.

 

וכך נודד לו פליקס מחגיגה, לפסטיבל ולעוד אירועים שונים בעולם. מכל מקום אליו נסע הארנב מצורפת מעטפה צבעונית ומאוירת המשקפת את המקום אליו נסע, ובתוכה מכתב המספר על המקום אליו הוא הגיע, מהם הסיבות לחגיגה וכיצד חוגגים. לפעמים מצורפת בנוסף הפתעה כמו גלויה או יצירת הרכבה. אפילו בישראל הוא מצטרף לחגיגות הפורים.

 

יחד עם פליקס מצטרף הקורא לטיולים ולחגיגות השונות. ראש השנה הסיני בסין, הקרנבל בברזיל, פורים בישראל, עיד אל-פיטר בפטרה, יום הילדים ביפן, חג יוהנוס לציון היום הארוך בשנה בפינלנד.

 

הספר מסקרן, צבעוני, מושקע ומרהיב. המלמד את הילדים על חגיגות ואירועים שונים בעולם ותוך כדי כך מלמד על תרבויות ומנהגים שונים.

 

 

הספר מתאים לילדים מסביבות גיל 5 ומעלה. זהו עוד חלק נפלא מתוך סדרה שמומלץ מאוד לעקוב אחריה.

תענוג של ספר ומתנה מקסימה להעניק לילדים או לנכדים.



פליקס חוגג מסביב לעולםמאת: אנט לנגן, קונסטנצה דרופ

תרגום מגרמנית: רחלי אידלמן

הוצאת: שוקן

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 36



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...