יום ראשון, 28 בנובמבר 2021

השתקפות - גל אלגר

 


"השתקפות" עוקב אחר התנהלותם של בני נוער ואת אשר רוחש מתחת לפני השטח השלווים והשגרתיים לכאורה שלהם.


הסיפור מסופר ב-2 קולות. קולה של אפרת וקולו של תום. שניהם תלמידי כיתה ט'.


אפרת היא תלמידה טובה, מקובלת בקרב חברותיה, יודעת להקשיב ולתת עצות. אבל לא הכול כמו שנראה. היא אמנם יודעת להקשיב, לחייך ולהיות חברה טובה אבל מצד שני היא אינה משתפת דבר מחייה הפרטיים. בביתה, היא ואחיה עומר יתומים מאב, אמה נישאה בשנית ובנתה משפחה חדשה. אפרת משמשת מתווכת בן אחיה עומר שלו יש בעיות התנהגות, לבין אימא ואביה החורג, וכן מעין אימא שנייה לאחיה הקטנים. עם אביה החורג נראה שמצאה שפה משותפת. אבל לא הכול מושלם ואפרת נושאת בליבה סוד כבד שמעיק על חייה והיא מפחדת לשתף.

תום, הוא ילד עם חיים לא פשוטים. הוא גדל במשפחה יחידנית לאם המעורערת בנפשה. מספר שנים קודם היא עזבה בפתאומיות את המשפחה בקרית שמונה וניתקה את כל הקשרים איתם. תום ואמו חיים בבדידות ויש להם רק אחד את השני. תום בודד, מחבריו הקודמים נאלץ להיפרד, ואילו בכיתה בה הוא לומד בשנים האחרונות הוא מנודה ודחוי. הוא מצפצף על כולם, רב עם ילדים אחרים, ואינו מוזמן למסיבות. אבל למרות המסכה של ילד בעייתי, תום רגיש ומסוגל לחוש אנשים ומצבים.

אפרת ותום אינם חברים, אבל אירוע מוביל לאירוע ודרכיהם נפגשות. המסכות יורדות והם מצליחים לקרוא אחד את השני בן השורות. קשר מיוחד נרקם בניהם והם מנסים לתמוך אחד בשני.

 

הספר מקוטלג כספר נוער אבל יש בו הרבה מעבר, ואף קורא בוגר יותר יוכל ללמוד ממנו הרבה על חייהם של בני הנוער ועד כמה יש לפתוח עין רגישה לכל אשר רוחש מתחת לפני השטח. הספר לא קל לקריאה אבל לאט מכינה הסופרת את הרקע להתרחשויות לא צפויות המותירות את הקורא המום.


מחכה לקרוא ספרים נוספים מפרי עטה.

ממליצה בחום רב.


השתקפות, מאת: גל אלגר

הוצאת: כנרת זמורה-דביר

שנת הוצאה: 2016

מס' עמודים: 432

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גניבות ספרותיות - נעה אבנד

  " גניבות ספרותיות " הוא ספר חסר עכבות , המכיל 10 סיפורים, חלקם קצרים וחלקם ארוכים יותר, העוסק במערכות יחסים: נשואים, בגידות,...