יום רביעי, 3 בנובמבר 2021

חפשי עיניים טובות - נעמה מוזס‏

 


"חפשי עיניים טובות" הוא רומן הנוגע בפחדים, ברצונות, בתשוקות הקיימים בכולנו.

איילת גדות היא פסיכולוגית חינוכית העובדת כיועצת בבית ספר. היא נשואה למיכאל ויש להם שני בנים קטנים עידו וזוהר. אחר צהריים אחד, בדרכה לאסוף את הילדים מהמסגרות החינוכיות, נער רכוב על קורקינט צץ פתאום משום מקום ותאונה מתרחשת. לכאורה עוד יום רגיל, אבל אירוע פתאומי מטלטל את עולמה ובעקבותיו מטלטל את עולמם של הסובבים אותה. הילד מאושפז בבית החולים, רישיונה נשלל, רכבה נלקח והיא מועמדת למשפט.

איילת מתקשה לספר לבעלה את אשר אירע. היחסים בניהם שהיו די קרים בתקופה האחרונה מקשים עליה לספר לבעלה את אשר אירע ולאט לאט ערימת השקרים גדלה ומסתבכת. חייה אינם חיים. היא לחוצה, מתוחה, מפוחדת רוב שעות היום ומתקשה להירדם בלילות ולתפקד בימים. דבר הגוזל ממנה משאבים נפשיים ניכרים.

הצורך של איילת בתמיכה צועק לשמיים והצורך לפרוק את המועקה שעל ליבה, הצורך ב"עיניים טובות" ולא שופטות, מוליך אותה לכיוונים לא רצויים שעוד מוסיפים למערכת השקרים.

זהו ספר ביכורים לסופרת, ספר מיוחד, כואב, ונוגע ללב. כמה מיוחד ומדויק הוא שמו של הספר. כמה פעמיים מבלי לדעת אנשים מחפשים "עיניים טובות" שיביטו בנו ויראו אותנו. ככה, פשוט, כפי שאנו, ללא המסכות שאנו עוטים על עצמנו כדי להרגיש אהובים וראויים.


מחכה לקרוא ספרים נוספים מפרי עטה.


ממליצה בחום רב.


חפשי עיניים טובות, מאת: נעמה מוזס

הוצאת: נעמה מוזס

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 290


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...