יום רביעי, 24 בנובמבר 2021

רחל בעקבות אוצר המילים האבוד - לירז רז

 


"רחל בעקבות אוצר המילים האבוד" הוא ספר ילדים אשר לוקח את הילדים למסע בזמן בין סמטאותיה של ירושלים בשנת 1900 לתל אביב של היום, תוך כדי גילויים על תחייתה של השפה העברית, על משפחת בן יהודה ועל תחנות ילדותו של איתמר בן אב"י - הילד העברי הראשון.

 

רחל (בת אבי רז) היא נינתו של איתמר בן אב"י, גדלה בת"א וכמו רוב חבריה היא אוהבת לגלוש בטלפון הניד שלה ברשתות חברתיות, להתחבר לטיק-טוק ולווטסאפ. אביה מספר לה על סבא-רבא שלו, אליעזר בן יהודה, מחייה השפה העברית. ואומר לה שאם היה שומע כיצד היא מדברת הוא לא היה מבין מילה ממה שאמרה.

 

בלילה, בחלום, מתגלה אליה איתמר, הסבא רבא, ויחד הם יוצאים למסע משותף לחפש את אוצר המילים האבוד, מילים שהומצאו לפני שנים רבות ונעלמו. יחד הם יוצאים למסע לבית ילדותו של הסבא בסמטאות ירושלים ויחד הם מגלים מילים חדשות כמו רכב ציבורית, רכב לשימוש הציבור במקום אוטובוס, אבבבא במקום סבא רבא, שח-רחוק אלחוטי במקום טלפון ניד ועוד המצאות חמודות.

 

ספר ילדים מקסים אשר מלמד את הילדים על השפה העברית, על מקורותיהם של מילים, ואף מעניק מתנה מיוחדת בסופו של הספר, מעטפה מבוילת וממוענת לאקדמיה ללשון העברית, ומטרתה לעודד את הילד להמציא או לחדש מילים ולהפנות אותם לאקדמיה ללשון.

 

מתאים לילדי גן חובה וראשית קריאה.



רחל בעקבות אוצר המילים האבוד, מאת: לירז רז

איורים: איינה נטלי נודל

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 30

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...