יום שבת, 11 בספטמבר 2021

בומסי - אברהם בר-אב (בן-טאטה)

 


"בומסי" הוא ספר הרפתקאות לילדים מיוחד המספר על ילד בעל כוחות מיוחדים. ילד בעל זריזות מופלאה שבזכותה הוא יכול להתמודד עם כוחות גדולים ולנצח בכל נושא הנראה לו ראוי וחשוב.

 

גיבור סדרת הסיפורים, בומסי, הוא ילד קטן ורזה, אך זריז במידה שלא תיאמן. כל שנייה, החולפת עלינו כהרף עין, היא בעבור בומסי מרחב עצום של זמן. זריזות שכזו היא מופלאה בקרב בני האדם אבל בטבע תכונה כזו היא אינה על-טבעית והיא נפוצה מאוד. למשל, יתוש מנופף בכנפיו כאלף פעמים בשנייה, השפירית מעופפת במהירות של מכונית וחיות רבות בטבע מקפצים ומדלגים לצד אימם שעות מעטות לאחר שהגיחו לאוויר העולם.

כך גם בומסי, שקיבל את שמו כי כבר בהיותו בן חודשיים קיפץ כמו כדורסל ממקום למקום.

 

הספר נחלק ל-3 סיפורים.

הסיפור הראשון מתאר את סיפור לידתו. הוא מתגלה כתינוק מלא מרץ המקפץ ממקום למקום. האימא קצת מודאגת ופרופסור שרוצה להרוויח פרסום על הצגתו אבל בומסי למרות גילו הוא חכם ויודע לתעתע ולהתחמק ורופא אחר עם ראש על הכתפיים מרגיע את האם שבומסי הוא ילד רגיל ככל הילדים בהבדל קטן שהוא נולד מהיר וזריז.

 

בסיפור השני, בומסי כבר ילד בבית ספר המגיע למסיבת יום הולדת ומנסה להשתלב. הוא מגלה את חבריו עומדים מחוץ לבית ומפחדים להיכנס כי צרעה ענקית חדרה לבית. הוא מתנגד להכרזה של גבריאל "מלך" הכיתה כי יש להרוג את הצרעה ומתנדב להוציא את הצרעה.

 

בסיפור השלישי, גבריאל "מלך" הכיתה משליט טרור פיזי וגם ברשת החברתית נגד מי שעלול לפגוע במעמדו. בצורה מתוחכמת מתגבר בומסי ומלמד אותו לקח חשוב.

 

בומסי מודע ליכולותיו, ומקבל אותם במובן מאליו. הוא לא משוויץ בהן אלא מסביר לילדים בפשטות עליהם, מלמד אותם להגיב אליו בטבעיות ועומד על עקרונותיו שהם כבוד של אדם לרעהו ושל אדם לסביבתו.

 

 

הספר מיועד לילדים בראשית קריאה וגם לגדולים יותר שכבר קוראים. הוא ספר ראשון בסדרה ומתוכנן כבר הספר הבא, בומסי הלוחש לכלבים. יש בהחלט למה לחכות.

 

מומלץ בחום.


בומסי, מאת: אברהם בר-אב (בן-טאטה)

איורים: איל אילת

הוצאת: אוריון הוצאת ספרים

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 157


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...