יום רביעי, 22 בספטמבר 2021

פנים אחרות - רונית לוינגר קוריאל עובדיה

 


"פנים אחרות" הוא אוסף של סיפורים קצרים מרגשים על דמויות נשיות. הסיפורים עוסקים במגוון רחב של סודות ואירועים דרמטיים בחייהן.

 

למשל,

·         דנה, אישה בודדה אשר אוספת את רחל, טרמפיסטית תימהונית הרה ומעניקה לה מחסה בביתה. מבחינת רחל, ההיריון אינו רצוי, ואילו דנה חולמת על ילד ומקווה לאמץ את התינוק שייוולד.

·         דנה מפתחת פילם במצלמה ישנה של אביה, שנים רבות אחרי שנפטר. אך מסרט הצילום מתגלות רק 2 תמונות ובהן מצולמות שתי תינוקות תאומות זרות ולא מוכרות. מיהן התינוקות הללו שאמורות להיות היום בנות 20, ואיזה סוד אפל על אביה היא אולי גילתה?

·         מירה מגלה אחרי שנים רבות כי היא בת מאומצת. היא מגלה את סיפור אימוצה, את הקשר בן המטפלת של אימה המאמצת לאימה האמיתית ומגלה כי אימה הביולוגית מבקשת לפגוש אותה.

·         תאומות יתומות אשר אומצו על ידי אחות אימן, מגלות אחרי שנים רבות כי יתכן ואביהן עדיין בחיים. במסע לחיפושו הן מגלות כי יש להן משפחה ענפה עליה לא ידעו דבר אבל יחד עם זאת חושפות סודות.

 

ועוד סיפורים העוסקים במגוון רחב של נושאים כמו:

·         דיכאון של הורים מביא לשינה לאורך רוב היום, בעקבותיו הבית והילדים מוזנחים.

·         אלצהיימר בגיל צעיר המשנה סדרי חיים

·         מוות של בן זוג אהוב

·         קשרי חברות אמיצה המתנתקים לאחר נישואיה של אחת מהן או בעקבות גילויו של סוד מעברן

·         אלימות במשפחה

·         אהבה בגיל מאוחר אשר נשמרת בסוד לאורך שנים בשל הפחד מתגובת משפחה והסביבה

 

הסיפורים אמנם קצרים אבל מרכיבים עולם שלם, חלקם מבקרים, חלקם כואבים ונוגעים בנקודות רגישות. אמנם לא תמיד יש תשובות אבל הם נכנסים ללב ומרגשים.

 

מומלץ לאוהבי הסיפור הקצר.



פנים אחרות, מאת: רונית לוינגר קוריאל עובדיה

הוצאת: אוריון הוצאת ספרים

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 200


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...