יום ראשון, 26 בספטמבר 2021

התפללתי לדרקונים דרך עץ - אדוה ברנד‏

 


"התפללתי לדרקונים דרך עץ" הוא רומן על אימהות, נשיות, על חלומות שהתנפצו ועל מאבקים להתמודד עם מצבים שלא ניתנים לשינוי.

גאיה, מרגישה שהגשימה את כל חלומותיה. היא שגדלה בילדותה במשפחה מנוכרת, לא תומכת ואפילו מתעללת ומצלקת, חלמה שאצלה הכול יהיה אחרת והנה חלומותיה מתגשמים. היא מנתקת קשרים עם הוריה, נישאת לאחד שאוהב אותה ותומך בה, היא מאושרת, היא אימא ל-2 ילדים מקסימים, והיא כולה מלאה באהבה אינסופית להעניק לילדיה.

אבל, כשבנה הבכור, יהונתן, עולה לכיתה א' מתנפץ החלום. הילד המקסים, החכם, האהוב משתנה. היא מתחילה לקבל טלפונים יומיומיים מבית הספר כי יהונתן מגלה סימני אלימות. הוא מרביץ למורים ולילדים אחרים, הוא בורח מהכיתה ומסרב לחזור, מתפרע. והיא נאלצת פעם אחרי פעם לבוא ולהוציא אותו ממסגרת החינוך שמתקשה להתמודד אתו.

מכאן מתחיל מרוץ שדים לנסות להבין מה קרה ולמה, ויחד עם זאת ללמוד איך להתמודד עם הילד, עם מסגרת החינוך, עם המשפחה הגרעינית שנפגעת – הילד האחר ובן הזוג, עם מקום העבודה שלוחץ, עם משפחה שלא תמיד תומכת והפחד מהעתיד הלא ידוע.

הלב נקרע תוך כדי קריאת הספר ומורגש שהוא נכתב מנשמתה וליבה הכואב של אם שכל אשר רצתה הוא לגדל, לחבק ולאהוב את ילדיה אבל נאלצת להתמודד עם ילד אחר, עם ילד שלצד האהבה והחיבוק מצריך גם מאבק יומיומי של הישרדות, מאבק שאי אפשר לנצח בו ואי אפשר לנטוש וכל התקווה היא שאפשר יהיה לנשום קצת יותר בקלות.

 

זהו ספר ביכורים לסופרת, ספר כואב, בועט בבטן ובנשמה ומשאיר את הקורא ללא אויר לנשימה.

ממליצה בחום רב.

 

הוצאת שתים מוציאה ספרי ביכורים של ספרות מקור. אי אפשר שלא להתמוגג מהבחירות המיוחדות והמוצלחות של ההוצאה.



התפללתי לדרקונים דרך עץ, מאת: אדוה ברנד

PRAYING TO THE DRAGONS THROUGH A TREE / Adva Brand

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 240


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גניבות ספרותיות - נעה אבנד

  " גניבות ספרותיות " הוא ספר חסר עכבות , המכיל 10 סיפורים, חלקם קצרים וחלקם ארוכים יותר, העוסק במערכות יחסים: נשואים, בגידות,...