יום ראשון, 5 בספטמבר 2021

שבר ענף ירוק - בלה שגיא

        


"שבר ענף ירוק" הוא מושג מתחום הרפואה, שמגדיר שברים בעצמות רכות של ילדים. ספר זה עוסק אף הוא בשברים. אמנם לא בעצמות של ילדים אבל כן בשברים עמוקים בחייהם של אנשים המשפיעים עליהם נפשית.

הספר הוא אוסף של סיפורים המתרחש ברובו בירושלים אבל יכול להתרחש בכל מקום. כל סיפור עומד בפני עצמו אבל מדי פעם דמויות בסיפור אחד צצות כדמות רקע בסיפור אחר, ושופכות אור גם על סיפור אחר. מאחר והסיפורים אינם מתרחשים ברצף כרונולוגי, לפעמים סיפור אחד הוא תחילתו של סיפור קודם ולפעמים הוא המשכו וסך כל הסיפורים משתלבים ובונים תמונה.

הסיפורים עוסקים בשברים נפשיים של אנשים והניסיונות להתמודד איתם, שברים שנוצרו כתוצאה מהתמודדות עם אירוע עכשווי כמו התמודדות עם שיתוק כתוצאה מפציעה, הפיכה לצמח כתוצאה מתאונה, תאונת פגע וברח, אובדן של עובר. וחלקן שברים שנסחבים מהילדות ומשפיעים על החיים העכשוויים כמו טראומה מכמעט טביעה, קשיי הגירה, בית מתעלל.

בלה שגיא מפליאה לתאר, מדייקת במילים ונוגעת בדיוק בנקודות הכואבת ויחד עם זאת משאירה לקורא הרבה מקום להבין ולהשלים לבד בן המילים ובין הסיפורים.

 

זהו ספר ביכורים לסופרת, ספר מרתק, צובט בלב וכשנגמר... רציתי עוד.

ממליצה בחום רב.

 

הוצאת שתים מוציאה ספרי ביכורים של ספרות מקור. עבורי זהו הספר השלישי שאני קוראת ומתמוגגת מהבחירות המוצלחות של ההוצאה.



שבר ענף ירוק, מאת: בלה שגיא

GREENSTICK FRACTURE / Bella Sagi

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 220


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...