יום ראשון, 8 באוגוסט 2021

עד שהגשם יחזור - סלעית שחף פולג

 


"עד שהגשם יחזור "הוא סיפורה של משפחה, החיה באחד מהמושבים בצפון. על רקע הצרות, המריבות, הסכסוכים והתחמונים של ותיקי המושב, נפרשת סיפורה של משפחה, סודותיה וצרותיה.

במושב ותיק בצפון, ישנו סכסוך הסובב סביב נושא המים. גשם כבר לא יורד במושב כבר 12 שנה. במקום חקלאות נאלצים האנשים למצוא פרנסה בצורה אחרת כמו מסעדות, חדרי אירוח, מכירת שטחים למגורים עבור אנשים מבחוץ החולמים על בית בטבע. בינתיים מחכים ומתפללים שהגשם יחזור ויציל אותם.

משפחת שטיינמן הם מוותיקי הישוב, 3 דורות חיים במושב. חלקם גרים, חלקם עזבו ועתה הם חוזרים כל אחד מסיבותיו, וסודותיו.

נכדה אחת, יעלי, עזבה כדי לא לחזור. למדה לדוקטורט, נישאה, הרתה. אבל ההיריון מתברר כבעייתי והיא מחליטה שלא להחליט, נפרדת מבעלה וחוזרת למושב כדי לנסות להפוך את בית דודתה שנפטרה לבית אירוח.

נכדה אחרת, גלי, שנסעה לקנדה עם חבר לטיול גדול ולא חזרה. עתה היא חוזרת לארץ כדי להתחתן בחצר הסבים במושב. סימן שאלה גדול יש סביב החתונה. תהיה או לא תהיה?

הסבא יוסקה, אדם דמנטי, אבל בין השורות מתגלה כמלח הארץ, איש אדמה, אשר אוסף חרבות עתיקות ובניהן חרבות נאציות, דרך שלו לנקום בגרמנים.

הסבתא סופי שמנהלת את הבית ביד רמה.

הספר חוזר קדימה ואחורה בזמנים, מתאר סיפורים בחייהם של בני המשפחה, חושף סודות, מגלה מצבים כל פעם מעייניה של דמות אחרת מבני המשפחה, כשברקע מתנהלות מלחמות ותככי המושב. והמושב, הוא רק רקע כי סיפורי אינטריגות וסכסוכים יכולים להיות ולהתרחש בכל מקום.

והגשם? האם יחזור? ואם כן האם יצליח לנקות את המשקעים?

 

זהו ספר ביכורים לסופרת, ספר מרתק, מושך ומרגיש כל כך ישראלי. ספר שלא רציתי שייגמר וכשנגמר הוא ממשיך ללוות במחשבות.


ממליצה בחום רב.



עד שהגשם יחזור, מאת: סלעית שחף פולג

TILL IT RAINS AGAIN / Saleit Shahaf Poleg

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 238


תגובה 1:

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...