יום שלישי, 10 באוגוסט 2021

איך לאהוב את בתך - הילה בלום

 


"איך לאהוב את בתך" מתאר מערכת יחסים אמהות-בנות, מערכת אוהבת-חונקת.

הספר מתחיל בתיאור שהוא כמו אגרוף בבטן הרכה. יואלה עומדת בפינת רחוב חשוך בחרונינגן שבהולנד ומציצה לתוך חייה של משפחה. אבא, אימא ושתי בנות. האימא היא בתה היחידה לאה, והבנות הן נכדותיה, עליהן לא ידעה ואותן לא ראתה מעולם. איך מגיעים למצב שכזה? איך קשר אוהב של אם ובת מגיע לניתוק כזה שבה האם לא יודעת על החיים אותם בנתה בתה ועל המשפחה אותה הקימה?


יואלה מספרת לקורא את סיפור האימהות שלה עם בתה לאה. בהתחלה המשפחה הגרעינית מלוכדת. אב אם ילדה. יואלה שמתמודדת עם דיכאון קשה עוד מילדותה והחרפתו בעת ההיריון, מתגברת ומתאהבת על כלות בבתה הקטנה. הילדה גודלת מפתחת תחומי עניין, ועולם משלה אבל עדיין הקשר בן האם והבת חזק ואוהב לאורך השנים. הן חולקות מצבים, אהבות, מחשבות. אז איך נוצר השבר? איפה מתחיל להיווצר הנתק ולמה?

מתישהו, בעקבות אירוע מסוים, מתחילה ההתרחקות. לאה מתנתקת ונוסעת לטייל בעולם. היא שולחת אותות קשר מרוחקים דרך גורם שלישי כדי שלא ידאגו וידעו שהיא בסדר.

יואלה שכל כך אוהבת את בתה לא מבינה למה בתה בורחת, עוזבת, מתרחקת. למה היא לא מוכנה לדבר אתה ועוד בסוף חוטפת אגרוף בבטן לגלות כי בתה בנתה לעצמה חיים שלמים בלעדיה.

 

הספר רגיש, עדין ומיוחד. תענוג.


בעדינות וברגישות מכניסה הסופרת את הקורא לעולמה הפנימי והמסובך של האם ומנסה ללמד את הקורא/ת איך (לא) לאהוב את ילדך.


ממליצה בחום רב.


איך לאהוב את בתך, מאת: הילה בלום

HOW TO LOVE YOUR DAUGHTER / Hila Blum

הוצאת: כנרת זמורה-דביר

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 238

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...