יום ראשון, 1 באוגוסט 2021

מי מפחד מגור - עידית עזרתי רביב

 


"מי מפחד מגור" הוא ספר ילדים חמוד העוסק בקושי של ילדים להתמודד עם רגשות. עם הרצון לרכוש חברים אבל לא מצליחים להשתלב. על הניסיונות בכוח להשתלב בדרכים שמביאות לתוצאות הפוכות מהרצוי. על הצורך בנתינת כבוד לאחר, על התחשבות בזולת ועזרה הדדית.

 

גור מאוד אוהב בעלי חיים, במיוחד כלבים. נעים לו לשחק איתם והם מעניקים לו אהבה. אבל בן ילדים קשה לו להשתלב, ודווקא כל ניסיונותיו להצחיק, למשוך תשומת לב ולהתחבר גורמים לתוצאות הפוכות כשכולם מתרגזים עליו, מתרחקים ממנו, ולא רוצים לשלב ולצרף אותם לחברתם.

 

ודווקא דרך האהבה לכלבים מצליח גור לתעל את יכולותיו, לצאת ממעגל של דפוס התנהגות אשר מרתיע אחרים להביע כבוד, לדעת לבקש סליחה כשצריך ולדעת להושיט יד ועל ידי כך לרכוש לעצמו חברים שלא יירתעו כשלפעמים קצת משתטים.

 

הסיפור מקסים, ומתאר בצורה רגישה את כאבו של הילד כשהוא מנסה להשתלב ולרכוש חברים אבל עם כל ניסיונותיו הילדים נרתעים ממנו בשל התנהגות, וכיצד הוא מצליח בעזרת אהבתו לחיות להתקרב ולשנות את דפוסי התנהגותו.

מומלץ לילדי הגן ואף לילדי בית ספר בכיתות הנמוכות.

 

ממליצה.



מי מפחד מגור, מאת: עידית עזרתי רביב

איורים: עידית עזרתי רביב

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 33


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...