יום חמישי, 12 באוגוסט 2021

יומנה של משפחת קורונה - ספורו של קווי-2 - דויד מנדס-נשיא

 


"יומנה של משפחת קורונה - ספורו של קווי-2" מביא את סיפורה של הקורונה מנקודת מבט לא שגרתית, נקודת מבט של הנגיפים שמספרים על עצמם ועל הרפתקאותיהם.

 

משפחת הנגיפים, היא משפחה גדולה המכילה מגוון גדול של נגיפים אשר גרמו וממשיכים לגרום צרות לבני אנוש. המשפחה מתכנסת ומעלה זיכרונות מן העבר, על מחלות שונות שהיא יצרה לאורך ההיסטוריה ואשר גרמו צרות לבני האנוש, שנואי נפשם.

הם מספרים על מחלות עונתיות של שפעת ומגפות במזרח הרחוק, ובעולם, עד היום שבו פרצה מגפת הקורונה שהותירה את בני האנוש מבולבלים וחסרי אונים.

נגיף הקורונה, ששמו קווי-2, מתאר את הרקע לפריצת המגיפה הכלל עולמית שהחלה עם ניסויים במעבדה בעיר והאן שבסין. כיצד כתוצאה מטעות חדר הנגיף לגופו של אחד מהמדענים וגרם להדבקה המונית שהמשכה היה למגפה עולמית. הוא ממשיך ומתאר את האופן שבו בני האדם בחרו להתמודד עם המגפה, ועל השיטה שבה הנגיפים יוצרים מוטציות ווריאנטים כדי להתגבר על החיסונים שמפתחים בני אנוש.

 

הספר מנסה בעקיפין לרמוז על פוליטיקה מקומית ועולמית ומנסה להנגיש מושגים מעולם הביולוגיה. אמנם חלק מהמושגים נשארים לפעמים סתומים ולא ברורים, אבל מעבר לכך, מצא חן בעיני הרעיון המקורי לתאר את סיפור הקורונה מזווית שונה, של הנגיף.


הספר יתאים לילדים ובני נוער מגלאי 10 ומעלה. 


ממליצה.




יומנה של משפחת קורונה - ספורו של קווי-2, מאת: דויד מנדס-נשיא

איורים: רותי באר

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 66


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...