יום ראשון, 5 ביולי 2020

דיסאוריינטלית - נגאר ג'וואדי‏


"דיסאוריינטלית" הוא סיפורה של קימיה סאדר. קימיה נמצאת בבית חולים פריזאי בחדר המתנה של המחלקה לטיפולי פוריות. וכדי להעביר את הזמן היא מתחילה לגולל את סיפור אבותיה, כמעין סיפורי אלף לילה ולילה. הסיפורים מגיעים עד 3 דורות אחורה במשך כמה דורות עד עקירתה של המשפחה לפריז.
קימיה נולדה באיראן, בת שלישית לדריוש ושרה סאדר. היא נולדה ביום שסבתה נור נפטרה. הסבתא (אימו של דריוש) הייתה אחת מבנותיו הרבות של מונטזמולמולק אשר היה איש עשיר רב נכסים ובעל הרמון מלא נשים.
אמה שרה, היא בת למשפחה ארמנית אשר הצליחה להימלט מהתורכים.
קימיה גדלה כמעין "טום בוי" במשפחה חמה וגדולה מוקפת בהרבה דודנים ודודניות, דודים ודודות. עד אשר מצבה המתדרדר של המדינה גורם למשפחה המורחבת להתפצל , לברוח מאיראן ולהתפזר ברחבי העולם.
אביה, דריוש היה אינטלקטואל כריזמטי שנלחם למען חופש הביטוי באיראן והדבר היה בעוכריו שכן מפחד מפני השלטונות הוא נאלץ לרדת למחתרת, להסתתר ואף לברוח מהמדינה ובעקבותיו גם אשתו ובנותיו. הם מגיעים לפריז אבל גם שם הקליטה לא הייתה קלה שכן שם הם נאלצו לחיות בבדידות ללא המשפחה המורחבת מצד אחד והצרפתים שלא קיבלו אותם בזרועות פתוחות מצד שני. הם הגיעו לפריז עליה חלמו כל השנים, אבל כשהגיעו לשם נשארו עם ליבם מלא הגעגועים למולדתם איראן.

הספר מרתק, הוא פותח צוהר לחיים באיראן במהלך התהפוכות הפוליטיות במאה העשרים שהתרחשו בה. הוא מספר בשנינות, הומור והרבה רגש על האנשים, הנשים, האמונות והמנהגים השונים.

מומלץ ביותר.

הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה עם אתר אינדיבוק.

דיסאוריינטליתמאת: נגאר ג'וואדי‏
Desorientale / Negar Djavadi
מצרפתית: רמה איילון
שנת הוצאה: 2020
מס' עמודים: 311



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...