יום ראשון, 19 ביולי 2020

פרפרים בנובמבר - איידור אווה אולפסדוטי




"פרפרים בנובמבר" הוא סיפורה של אישה (שמה לא מוזכר בסיפור) בת 33, די מרוכזת בעצמה. היא מתורגמנית השולטת ב-11 שפות. ביום בהיר אחד היא ננטשת הן ע"י המאהב שלה והן ע"י בעלה. ולאחר כמה ימים היא מוצאת את עצמה מטופלת בילד חירש, אילם וכבד ראיה אבל חכם לגילו. הילד, טומי, הוא בנה של חברתה הטובה (היחידה?) אשר נאלצת להיות בשמירת הריון.

בהחלטה של רגע, בחודש נובמבר, תחילת החורף, היא מחליטה לצאת למסע אל הטבע עם הילד סביב איסלנד, על כביש טבעתי המקיף את איסלנד לעבר בית קיץ אשר זכתה בו בהגרלה. מסע של קיץ אבל נעשה בחורף.

קצת לפני הנסיעה היא והילד ממלאים כרטיס הגרלה וזוכים בסכום כסף גדול מאוד אשר מעניק להם חיים קלים בנסיעה.

במסעם, גם גשם שיורד ללא סוף, לאורך נופיה של איסלנד, פוגשים האישה והילד אנשים שונים ומשונים, "הורגים" בטעות חיות שונות, מאמצים חיות אחרות, מתרגלים לאור שלאט לאט נמוג כשהחורף והשלג משתלטים.

 

לאורך המסע האישה והילד טומי לומדים להכיר ולתקשר אחד עם השני. הילד נפתח ומתגלה חוכמתו ואילו האישה לומדת להכיר את עצמה, להשלים עם עברה, ולצאת מקליפתה.

 

הספר קליל, קריא וחביב. הוא לא מכיל מחשבות עמוקות, והיו פעמים שהתנהגותה של האישה אפילו הרגיזה אותי בהיותה כל כך מרוכזת בעצמה ואדישותה לעתים לעובדת היותה המבוגר האחראי על ילד מוגבל. אבל תיאורי הנוף, והטבע פיצו לעתים על אותם קטעים מרגיזים.

סה"כ ספר חביב.

 

הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה עם אתר אינדיבוק.


פרפרים בנובמברמאת: איידור אווה אולפסדוטי 

Rigning í nóvember / Auður Ava Ólafsdóttir

מאנגלית: גבי סילון

הוצאת: חרגול ספרים, מודן הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2018

מס' עמודים: 270


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...