יום שבת, 18 באפריל 2020

נטע זר - שרית פליין





'נטע זר' מביא את סיפורן של 3 נשים, 3 דורות. של הסבתא קאדן, האמא בקי והנכדה נטע. סיפורם משולב לסירוגין לאורך כל הספר בקפיצה אחורה וקדימה בזמנים. שמו של הספר משתלב בכל אחד מהדמויות, כל אחת מהן מרגישה נטע זר וכל אחת מסיבותיה שלה ובשל הזמן והמקום בו היא חיה או נאלצת לחיות.

הסבתא קאדן, הנשואה למרקו. חייהם מלאים באהבה אבל גם בהרבה כאב. לזוג שכל כך רצה ילדים יש בסוף רק בת אחת, והם כיהודים מהווים נטע זר בארצם, תורכיה וכשהם עולים לארץ בעקבות בתם, הסבתא מרגישה נטע זר גם כאן בארץ ולא מצליחה להשתלב.

בקי, בתם של קאדן ומרקו, נישאת לשבתאי והם עולים לבדם לארץ. אף היא מרגישה נטע זר בארץ, רחוקה ומתגעגעת להוריה ובית ילדותה ובהמשך בנישואיה לשבתאי אשר מרחיק את עצמו ממשפחתו וילדיו ומתמכר לעבודתו.

הנכדה, נטע, ילדה רגישה, הקשורה לסבא מרקו המהווה עבורה תחליף לאב. היא הרגישה נטע זר בביתה ובקשריה עם אביה. היא מטפלת רגשית המטפלת במהלך הספר בשני מטופלים אשר המחסומים בחייהם משתלבים ועוזרים לה לטפל במחסומים של חייה עצמה.


עבור שרית פליין זהו ספר ביכורים, אבל כקוראת פרט זה נעלם מעיני. הכתיבה בשלה, מרגשת, נוגעת ללב, מלאה בריחות טעמים וגדושה בגעגועים.


רוצו לקרוא כי הספר מומלץ בחום רב.




נטע זר, מאת: שרית פליין
שנת הוצאה: 2020
מס' עמודים: 191


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מזל של מתחילים - רעות וייס

  "מזל של מתחילים" הוא ספר רומנטי קליל וכיפי להעביר אתו כמה שעות של הנאה. שרונה היא בחורה רווקה, ג'ינג'ית וביישנית. היא...