יום חמישי, 3 בינואר 2019

גלנדיליה - עמית בר נתן



ספרי פנטזיה הם בדרך כלל לא הזאנר העדיף עלי, אבל ספרי הארי פוטר היו הראשונים שלימדו אותי דבר או שנים על ספרי פנטזיה ומדע בדיוני ולכן מידי פעם צצה בי סקרנות לספרות כזו.
הספר גלנדיליה משך את תשומת ליבי, שכן הוא ספר פנטזיה כחול לבן ובנוסף הוא ספר ביכורים אותו כתב בחור בן 22 ושאותו הוא "בישל" בראשו מגיל 11.
גילי (גלעד), בחור תל אביבי, בכיתה י"א, היה בדרכו ללימודים בתיכון כמו לעוד יום רגיל, אבל תוכניותיו משתנות כשפתאום אמו מגיעה עם זוג כרטיסי טיסה וסוחפת אותו להרפתקה שמשנה את חייו אבל גם שופכת אור על סודות ילדותו.
גילי אשר גדל ללא אב וללא ידיעה על עברו של אביו, מגלה פתאום שיש לו משפחה ועוד משפחה עם סודות מעולמות אחרים. מפגש עם שליחים מאותו עולם יקח אותו למסע לעולם אחר, לממלכת גלנדיליה. עולם אשר אליו נסעו בעבר אביו וחברו במטרה לעזור לעולם להתמודד עם תוצאותיה של קרינה. מסע אשר ממנו לא חזרו ואף גרמו לנזק. שבעקבותיו ממלכת גלנדיליה מפולגת, ונמצאת בכאוס.
עתה כולם תולים בגילי, "המושיע" את תקוותיהם שיציל ויעזור לתקן את הנזק שנגרם. וכך בחברתה של אמו, יוצא גילי למסע לממלכה רחוקה וקסומה, עובר חוויות, פוגש דמויות דמיוניות כמו פיות, גובלינים, אלפים, גמדים ועוד, נחשף לתרבויות, שפות, מעמדות, עולמות ונופים מרתקים ומרהיבים בצבעיהם ובתיאורם. אבל כמו כדור הארץ גם בעולם האחר יש פוליטיקה, מעמדות, מלחמות, חיי משפחה, חובות ו... אהבה.
אמנם זה ספר ביכורים אבל נראה שהוא "התבשל" זמן רב. העולם מפותח ונראה שהוקדשה לא מעט מחשבה ויצירתיות בפיתוחו.
מקווה שזה לא הסוף של גלינדיליה ושעמית בר נתן ימצא את הדרך להחזיר את הקורא לשם שוב, ואם לא לשם אז לעוד עולם אחר. אני אישית מבטיחה לקרוא.

גלנדיליה, מאת: עמית בר נתן
Glandilia/Amit Barnathan
הוצאת: ספרי ניב
שנת הוצאה: 2018
מס' עמודים: 437

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...