יום חמישי, 3 בינואר 2019

חנות הספרים של שבורי הלב - רוברט הילמן



תראו לי אוהב קריאה שאין לו חולשה לחנות ספרים, ועוד יותר חולשה לספר ששמו מכיל את המילה חנות ספרים, בכל מקרה אני אחת כזאת ולכן לא יכולתי שלא להתפתות לקרוא את הספר וזה עוד לפני שידעתי על מה מספר הספר.
טום הופ, חוואי בן שלושים, חי בעיירה קטנה באוסטרליה ומנהל חווה קטנה אותה ירש מדודו. אמנם חוואות לא היה חלום ילדותו אבל ראש טוב, נשמה וידיים טובות עוזרות לו בשעותיו הקשות. אשתו טרודי, מואסת בחיים הללו, נוטשת, אבל חוזרת הרה אחרי שנה. טום מקבל אותה ללא טינה ומגדל את הילד פיטר כאילו היה בנו. טרודי נוטשת שוב את בעלה והילד ושבה כשהילד בן חמש על מנת לקחת את הילד ללא התחשבות בטום או בפיטר וכל זה כדי להעביר את הילד לאיזו כת דתית ששבתה גם אותה.
האנה בייבל, יהודייה משכילה ילידת הונגריה, ניצולת שואה אשר חוותה על בשרה את זוועותיה של אושוויץ, ושם גם איבדה את בנה ובעלה. היא מגיעה לאוסטרליה על מנת לפתוח דף חדש. ספרות הייתה חלק חשוב בילדותה ולכן היא מחליטה לפתוח חנות ספרים ולה היא מעניקה בסתר ליבה את השם "חנות הספרים של שבורי הלב". היא נעזרת בטום וידיו הטובות, בשיפוץ החנות והסבתה לחנות ספרים. היא מכניסה את טום לעולם הספרות ולחייה. הקשר בניהם מחייה את שניהם ונותן טעם לחייהם.
פיטר, אשר ביום בהיר אחד מגיעה אמו אשר מעולם לא הרעיפה עליו אהבה, מטלטלת את חייו, לוקחת אותו ומעבירה אותו לחיות במחנה המנוהל ע"י כומר, מעין כת דתית. החיים שם לא לרוחו והוא מנסה לברוח ולהגיע לטום. מאמציו נכשלים והוא אף עובר תחת ידיו של הכומר התעללות כשהכול ברוח החניכה.
אז, אמנם יש בספר חנות ספרים המוקמת ומלווה את גיבורי הספר, אבל לא רק. יש בו אוסף של סיפורים אנושיים נוגע ללב של אנשים שבורים המבקשים ומחפשים נחמה, יש בו נופים ותיאורי טבע מדהימים של אוסטריה, יבשת מרתקת ולא מוכרת. ועל הדרך ספרות יפה נוגעת ללב.

מומלץ ביותר.

הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.

חנות הספרים של שבורי הלב, מאת: רוברט הילמן
The Bookshop of the Broken Hearted/Robert Hillman
מאנגלית: יעל ענבר
הוצאת: תכלת הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2018
מס' עמודים: 296

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...