יום ראשון, 14 בפברואר 2016

אישוליים – אלי שמואלי



אישוליים

"אישוליים" מספר את סיפורו של יהושוע, גבר רווק, בתול בן 25, בודד, המתגורר לבדו במחסן מוזנח בעיבורי ירושלים. המכנה את עצמו אישוליים. את ימיו הוא מעביר בעבודות זמניות בהן אינו מסוגל להתמיד לפרק זמן ארוך. הסיפוג מפגיש את יהושוע עם הקורא כשהוא עובד במשמרת לילה בדואר ישראל כקלדן מיקודים. את ימיו הוא מעביר כשאינו ישן (או מאונן) בנסיעות באוטובוסים, ביקורים בפאבים, במלחמה יומיומית בבדידות. בנסיונות התקרבות לאנשים על מנת לפוגג את הבדידות אתה הוא חש הן פיזית והן נפשית. נסיונות בהם הוא נכשל פעם אחר פעם.
השאלה שעולה במהלך הקריאה, כיצד הגיע למצבו הנוכחי. נראה לי שהתשובה ניתנת בין השורות ומקורה בילדותו. באימו, אישה דכאונית ובודדה שככזאת כנראה "סללה" את הדרך מילדותו האומללה למצבו הנוכחי בו הוא נמצא במעגל קסמים שמושך אותו כלפי מטה ולא בטוח שממנו יוכל להיחלץ לבד.
הסופר, אלי שמואלי, גדל בירושלים ובמהלך השנים עבד לפרנסתו בעבודות דחק מזדמנות, אליהן נשלח על-ידי חברות כוח-אדם. הרומן "אישוליים" מבוסס על חוויותיו מהתקופה בה עבד כקלדן מיקודים במרכז המיון של דואר ישראל, בירושלים של שנות התשעים.
אישוליים הוא ספרו הראשון וככזה נראה ומקווה שעוד נשמע ממנו, ואני מחכה.

מומלץ.

הספר ניקרא באדיבות הקבוצה פורום ספרים וספרות ובאדיבות הוצאת פרדס
אישוליים, מאת: אלי שמואלי
הוצאה: פרדס הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2015

מס' עמודים: 286

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...