יום ראשון, 28 בפברואר 2016

כשהקיסר היה אלוהי - ג'ולי אוטוסקה



כשהקיסר היה אלוהי

'כשהקיסר היה אלוהי' הוא סיפור משפחתה של הסופרת ג'ולי אוטוסקה, המביא את סיפורה של משפחה יפנית-אמריקאית מזוויות שונות (האם, הילדים ואב המשפחה) לאורך תקופה של מספר שנים. תקופה שתחילתה בתקופת מלחמת העולם השנייה ב-1942. משפחה יפנית שחיה בארצות הברית כבר שנים רבות ורואה את עצמה אמריקאית לכל דבר. ופתאום, מיד אחרי ההפצצה על פרל-הרבור, מגלה שהיא יחד עם אלפי יפנים אחרים שהם נחשבים לאויבים ומסוכנים. מנקודה זו חייהם משתנים ומתהפכים עליהם לתמיד. אב המשפחה נלקח לחקירה באישון הלילה כשכל אשר עליו זה חלוק ונעלי בית. שאר המשפחה מקבלת הוראה לארוז חפצים חיוניים והם נלקחים למחנה מרוחק.
החיים במחנה במשך שנים (מעל לשלוש שנים) אינם קלים. עם סיום המלחמה, והשיבה הביתה החיים קשים שבעתיים. הם מגלים שאף אחד לא חיכה להם בזרועות פתוחות וגעגועים אלא להיפך ממשיכים להתייחס אליהם בשנאה וחשדנות.
הספר, דק בעוביו ועדין בתאוריו אבל יחד עם זאת לא קל לקריאה. הלב עצוב וכואב, איך אנשים מוסתים כל כך בקלות וגורמים לעוולות לאחרים על לא עוול בכפם, שכל פשעם היה שהם שייכים לדת או לאום מסוים. נשמע מוכר?
מומלץ.

כשהקיסר היה אלוהי, מאת: ג'ולי אוטוסקה
When the Emperor was Divine – Julie Otsuka
תרגמה מאנגלית: רחל פן
הוצאה: פן ומשכל
שנת הוצאה: 2015

מס' עמודים: 128

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...