יום שני, 15 ביוני 2015

אשה זרה - אבירמה גולן





'אשה זרה' מביא את סיפורן של שתי נשים ומסופר על ידן. לכאורה אין קשר בין הסיפורים. לכל אחת עולם משלה וסיפור חיים משלה, אבל בצורה בלתי נמנעת נכרכים הסיפורים האחד בשני ולעיתים מאירים האחד את משנהו.
האחת, היא מלכה (מלי) נוסנבאום. פרקליטה בכירה, גרושה, ואם לשניים. בעלה עזב והקים משפחה חדשה. היא מנהלת רומן חשאי עם שופט נשוי, ושניהם יודעים שאין עתיד ליחסיהם. כלפי חוץ מלי היא אישה מצליחה, אבל עמוק עמוק פנימה היא כואבת את חוסר החום והרצון למצוא חן בעיני אמא, ובלי לרצות הסיפור חוזר עם ילדיה שגם איתם היא מנהלת קשר מרוחק ואינה מצליחה לשבור את המחסום.
השנייה, היא סלאבה סמיונובה. עובדת זרה ולא חוקית אשר מעמידה פנים בפני מעבידיה שהיא עולה חדשה יהודייה מרוסיה. היא הגיעה לארץ כדי לדאוג לפרנסת משפחתה לתקופה קצרה ונשארה שש שנים. היא השאירה מאחורה תינוקת בעל ומשפחה שלמה, וכשמגיע הזמן לחשוב על חזרה כל חלומה הוא להשיג את תעודת הזהות הכחולה ולהישאר בארץ כשבליבה עמוק פנימה עם נלחמת בגעגועים לילדתה.
סלאבה, מנקה בתים לפרנסתה, ובניהם גם את ביתה מלי. עם חוכמת חיים ורגישות מיוחדת מצליחה סלאבה להבין ולתאר (לעתים בעברית עילגת) את רגשותיהם והתנהגותם של הסובבים אותה. דרך דמותה נפתח לקורא צוהר אל עולמם של העובדים הזרים שנקרעים ממשפחתם ומגיעים לארץ בשביל לפרנס את משפחתם אותם השאירו מאחור.
בשפה רגישה ומיוחדת כורכת הסופרת את עולמן של שתי הנשים האחד בשני עד ליום שבו מתמוטט עולמן של כל אחת.

אשה זרה הוא ספרה השלישי של אבירמה גולן אותו אני קוראת. וכל אחד ואחד מהם מעניין ומיוחד בפני עצמו.
ממליצה בחום.

הספר ניתן לסקירה באדיבות ההוצאה לאור "הספריה החדשה" ופורום ספרים וספרות של ווינט.

"אשה זרה", אבירמה גולן
הוצאה: הספריה החדשה
שנת הוצאה: 2013
מס' עמודים: 215

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...