יום שלישי, 23 ביוני 2015

המיניאטורות - ג'סי ברטון





'המיניאטורות' הוא רומן תקופתי המתרחש בהולנד, אמסטרדם לשם דיוק, במאה השבע עשרה. נלה, בחורה ממשפחה כפרית טובה וענייה, מגיעה לאמסטרדם לביתו של בעלה, איש עסקים (סוחר) עשיר. כמתנת נישואים, בעלה מעניק לה בית בובות המתגלה כדגם מוקטן של ביתם ומורה לה למלא אותו.
נלה, מוצאת מניאטוריסט אומן שיעזור לה למלא את הבית במיניאטורות. היא מתחילה לקבל יצירות מוזרות אשר מהם היא מתחילה להבין שסביב משפחתה החדשה יש סודות רבים המכילים סכנה רבה, ושהמניאטוריסט (המתגלה כאישה), מחזיקה את המפתח לעתידה ומנבאת לה אותו בעזרת הדמויות שהיא יוצרת ושולחת לה.
החיים בבית לא פשוטים. האווירה קרה ומנוכרת. בעלה עסוק במחסניו ומבלה את ימיו ברציפי הנמל, ובנסיעות ארוכות מעבר לים. גם גיסתה השולטת ביד רמה בניהול משק הבית, מתגלה כאישה מרוחקת המעבירה את ימיה בניהול ספריו של אחיה ושומרת על אורח חיים סגפני ונזירי.
לאט לאט נחשפת נלה לחיים בבית ומגלה שיש פער גדול בין מראית העין לבין האמת הגדולה המוסתרת.
הספר מלא בפרטים ודרכו יכול הקורא להתוודע לחיים הכלכליים באמסטרדם במאה ה-17, לסוגי הסחורה השונים בהם סחרו הסוחרים ההולנדיים, להיררכיית הגילדות של בעלי המלאכה, למעמד האישה באותה תקופה, לתנאים הסניטאריים בעיר, לרדיפה אחרי תענוגות, למערכת המשפט והדת ששלטה בכל צעד וצעד בעיר.

המיניאטורות הוא ספר מיוחד המעניק לקורא אפשרות הצצה לאורחות חיים ומנהגים בעולם קדום ולא מוכר ומצליח לרתק לכל אורכו של הספר.

ממליצה בחום.

ג'סי ברטון (הסופרת) מדברת על הספר:


"המיניאטורות", מאת: ג'סי ברטון
The Miniaturist - Jessie Burton
תרגמה מאנגלית: עידית שורר
הוצאה: מטר הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2015
מס' עמודים: 416

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...