יום שני, 24 ביוני 2024

המאפיה המדהימה של פרדי - תעלומת החתולה עוגיונת - האריט וייתהורן

 


'המאפיה המדהימה של פרדי – תעלומת החתולה עוגיונת' הוא ספר מתוק ומקסים, שני בסדרה, העוסק בחברות, נדיבות, נתינה ועזרה לזולת.


איזה כייף לפגוש שוב את פרדי בון בון, כלבו האהוב פלאפג'ק ואת המאפייה הקטנה והמצליחה שלו.

פרדי בון בון הוא בעל מאפייה קטנה ומצליחה בעיירה ידידותית הנקראת בלוויל. המאפייה עמוסה וידיו של פרדי עמוסות בעבודה ולכן הוא מחפש עובד נוסף שיעזור לו במלאכה.

 


ולמרות שפרדי עמוס בעבודה הוא אינו מוותר על החלק האהוב עליו ועל כלבו והוא לצאת ולבצע משלוחים. באחת מהפעמים שהוא מבצע משלוחים למלון המפואר של העיר, ואן דה לון, הוא ניגש למסור כמה עוגות טעימות לחתולה עוגיונת ולבעלים שלה פוזי. החתולה עוגיונת ניצחה חודש לפני בתחרות החתול היפה ביותר בעולם ומאז נהפכה לכוכבת על עם תכנית טלוויזיה משלה. המפגש איתם הוליד קשר ידידות בן פרדי ופוזי וגם בן החתולה עוגיונת והכלב של פרדי, פלאפג'ק.

 

בעיירה יש אופה נוסף, ברנרד מקרון. המאפייה שלו פחות מצליחה, מאפיו משעממים, ואופיו בכלל לא ידידותי. ברנרד מקנא בהצלחתו של פרדי ובעבר אף ניסה להכשילו. אבל יום אחד כשעבר ליד המלון וראה את אופניו של פרדי העמוסים הקופסאות המיועדות לחלוקה, לא עמד בפיתוי, טעם וחיסל את אחת מהקופסאות ונעלם עם שאר הקופסאות המלאות כשבתכנון לנסות לשחזר את טעמיהם המופלאים של העוגיות שגנב.

 

פרדי מגלה שהעוגיות שלו נגנבו ומתלונן במשטרה. כמה ימים אחרי זה נעלמת עוגיונת. באותו הזמן תושבי העיירה מתכננים פיקניק מיוחד שכל הכנסותיו יהיו מיועדים לתיקון הקרוסלה, ומי אם לא פרדי מתנדב לתרום ממאפיו.

נראה שהפיקניק יביא אתו פתרונות לחידות ואף רמזים על קשרים חדשים הנרקמים לקראת הספר הבא.

 

בסוף הספר ישנו מילון מונחים בנושא אפיה ואף מתכון לעוגיות טביעת אצבע, עוגיות קלות להכנה עם מילוי שוקולד אשר אמורות לסקרן ולעודד את הקורא הצעיר להתנסות בחדוות האפייה.

הספר מנוקד, ומאויר באיורים מקסימים ותמימים.

הספר מתאים לילדים מגיל 5 ומעלה אשר ייהנו מהסיפור המתוק והמקסים בהקראה של מבוגרים או קריאה עצמית מכיתה ב ומעלה לאלו שמסוגלים להתמודד עם יותר טקסט מאיורים.

 

יש כמה ספרים בסדרה. אין חובה לקרוא את הספר הראשון כדי ליהנות מספר זה, אבל מומלץ בחום לא לוותר על ההנאה מקריאת שני הספרים. נותר לנו הקוראים הצעירים והמבוגרים לחכות לשאר הספרים בסדרה.

 

מומלץ מאוד.


לסקירה של הספר הראשון בסדרה:

המאפיה המדהימה של פרדי -תקרית הפטל הגדולה - האריט וייתהורן



המאפיה המדהימה של פרדי - תעלומת החתולה עוגיונת, מאת: האריט וייתהורן

איורים: אלכס ג' גריפית'ס

מאנגלית: גליה אלוני־דגן

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 121


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...