יום רביעי, 21 בפברואר 2024

המאפיה המדהימה של פרדי - תקרית הפטל הגדולה - האריט וייתהורן

 


'המאפיה המדהימה של פרדי - תקרית הפטל הגדולה' הוא ספר מתוק ומקסים העוסק בחברות, נדיבות ועזרה לזולת.

 

לפרדי בון בון יש מאפייה קטנה ומצליחה. הוא חי בעיירה ידידותית הנקראת בלוויל בה אנשי העיירה אוהבים לחגוג ולכן כולם מאושרים כשבעלת המלון המפואר ביותר בעיירה מחליטה לערוך תחרות אפייה בנושא בלוויל עצמה, הנושאת פרס כספי למנצח.

 

פרדי מחליט להשתתף בתחרות ולנצל את כספי הזכייה לקנות תנור חדש למאפייה. הוא מחפש רעיון מקורי לעיצוב העוגה ובוחר ברעיון של הקרוסלה מפארק השעשועים. חבריו שמחים עבורו ומעודדים אותו להשתתף ואף הוא מעודד חזרה את חבריו ואפילו מייעץ ונותן להם רעיונות לעיצובים שהם בוחרים.

אבל לא כולם שמחים עבורו, יש את ברנרד, אופה מתחרה, כעסן ורגזן אשר מקנא בהצלחתו של פרדי ומתחבל תחבולות איך להכשיל את פרדי ולנצח בעצמו בתחרות.

התחבולות של ברנרד כמעט מצליחות אבל אין כמו חברים, הנדיבות והעזרה חסרת האנוכיות אותה העניק לחבריו חוזרת אליו כפליים כשהם עוזרים לו לסיים בזמן את העוגה בתחרות.

 

מי ניצח בתחרות? יש באמת שאלה?

 

בסוף הספר ישנו מילון מונחים בנושא אפיה ואף מתכון לקפקייקס בטעם פטל, מתכון פשוט אשר אמור לסקרן ולעודד את הקורא הצעיר להתנסות בחדוות האפייה.

הספר מנוקד, ומאויר באיורים מקסימים ותמימים. המלל רב יותר מהאיורים לכן הוא מתאים יותר לילדים בראשית קריאה עם קצת עזרה ממבוגרים או קריאה עצמית מכיתה ב ומעלה לאלו שמסוגלים להתמודד עם יותר טקסט מאיורים.

 

מתברר כי זהו ספר ראשון בסדרה, נותר רק לחכות ולקוות ששאר הספרים בסדרה יתורגמו אף הם.

 

מומלץ מאוד.


המאפיה המדהימה של פרדי - תקרית הפטל הגדולה, מאת: האריט וייתהורן

איורים: אלכס גריפית'ס

מאנגלית: גליה אלוני־דגן

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 118

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...