יום שני, 3 ביוני 2024

תלתן הפיל היודע - אשכר ארבליך-בריפמן

 


 

'תלתן הפיל היודע' הוא ספר ראשון בסדרה על ילדה מקסימה, בת 10,ששמה תלתן. ילדה שאהבת החיות שלה מורגשת החל מהדף הראשון של הספר ולכל אורכו.

 

"גדולתה של אומה וקדמתה המוסרית נמדדות ביחסה לבעלי-החיים" מהטמה גנדי. (עמ' 19).

 

תלתן היא ילדה "פלפלית". היא מאוד סקרנית, הרפתקנית ומאוד אוהבת חיות. אמה, טלי, היא וטרינרית המתמחה בבעיות עיניים אצל חיות. טלי היא אם חד הורית, ושתיהן גרות במושב.

טלי מוזמנת להגיע למקלט לפילים בדרום אפריקה ולהיות חלק מצוות שאמור לערוך 2 ניתוחי קטרקט לפילים שעומדים לאבד את הראייה. תלתן מצטרפת לאמה. בשמורה לומדת תלתן רבות על פילים, מתיידדת, עם ילד מקומי בן גילה, בנה של אחד מעובדות המקלט, ששמו אקאני.

אקאני מלמד אותה על החיים במקלט. באותה תקופה נעלמות 2 פילות אחיות מהמקלט. תלתן ואקאני מצטרפים לחיפושים אחרי הפילות, ונחשפים לבעיה מטרידה של סחר לא חוקי בחטי פילים לכל המרבה במחיר.

לאחר שהפילות נמצאו במצב לא טוב, מנסים תלתן ואקאני לגלות מי "עזר" להן להיעלם מהמקלט ואף פגע בהן. הם מצליחים למצוא ראיות ומנסים לפתור את התעלומה.

ניתוחי הקטרקט לפילים עוברים בהצלחה ואילו תלתן ההרפתקנית והסקרנית, יחד עם הקוראים, חווה הרפתקאות, פוגשת חברים חדשים ונחשפת לעולם חדש.

הספר מיועד לנוער צעיר. הוא קריא, מסקרן ומלמד. האיורים מוסיפים לספר עומק ועניין.

מחכה בסקרנות לקרוא עוד על תלתן, ועל ההרפתקאות שצפויות לה.


מומלץ בחום רב.


תלתן הפיל היודע, מאת: אשכר ארבליך-בריפמן

איורים: אביאל בסיל

הוצאת: אגם הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 197

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...